۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۵۰۵۴۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

اصلاح فرهنگی زمینه‌ساز ارتقای جامعه در تمام شئون است

اصلاح فرهنگی زمینه‌ساز ارتقای جامعه در تمام شئون است
امام‌ جمعه بیرجند گفت: ساختار کشور باید بر پایه فرهنگ شکل گیرد؛ زیرا اگر فرهنگ درست شود سایر بخش‌ها نیز به تبعیت از فرهنگ به سمت اصلاح و درستی پیش می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در نشست با فعالان اردوهای جهادی بیرجند، با تجلیل از فعالیت‌های فرهنگی و جهادی صورت گرفته در این ایام، خودسازی را بستر و پایه اصلی برای ارتقای انسان دانست.

وی با اشاره به اینکه نخستین قدم رسولان الهی برای دعوت مردم به‌سوی خداوند نیز از باطن انسان‌ها آغاز می‌شده است، افزود: درواقع برای ایجاد تحول در فرد باید ابتدا بر روی فکر و عقیده او کار شود؛ ازاین‌رو فعالیت‌های جهادی فرهنگی شما می‌تواند نقش مهمی در ارتقای فکری و عقیدتی اشخاص داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در این راستا همان‌گونه که خانواده نقش ویژه‌ای در ساختار یک جامعه ایفا می‌کند مسؤولان و متولیان فرهنگی هم همانند والدین برای یک خانواده در ابعاد بزرگ‌تر به نام جامعه عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در آموزه‌های دینی داریم «الناس علی دین ملوکهم» به این معنا است که جامعه و مردم از رفتار و سیره رهبران و مسؤولان خود پیروی می‌کند و به همین دلیل می‌بینیم رفتار قاطبه مردم بیشتر به رفتار مسؤولان شباهت پیدا می‌کند تا به رفتار والدین آنها.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اهمیت فرهنگ در ارتقای جامعه، اظهار کرد: ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی کشور باید بر اساس و پایه فرهنگ شکل گیرد؛ زیرا اگر فرهنگ یک جامعه درست شود سایر بخش‌ها نیز به تبعیت از فرهنگ به سمت اصلاح و درستی پیش می‌روند.

امام‌جمعه بیرجند افزود: درواقع همه مسائل و موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... ریشه در فرهنگ داشته و از فرهنگ نشئت می‌گیرند؛ ازاین‌رو باید اهتمام به فرهنگ و مسائل فرهنگی در جامعه بیش از این باشد.

وی خطاب به نیروهای فرهنگی اظهار کرد: هم‌زمان که در عرصه اجتماعی و فرهنگی فعالیت کرده و آرمان مقدس خود را در میدان عمل پیگیری می‌کنید به موضوع خودسازی و کار کارشناسی بر روی خود هم اهتمام داشته باشید تا خدای‌ناکرده دچار خسران نشوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اگر خدای‌ناکرده از خودسازی غافل شوید شخصیتی همانند زبیر می‌شوید که در صدر اسلام اقدامات شجاعانه و فداکارانه وی سبب مسرت رسول خدا می‌شد اما به دلیل گرفتار شدن در زندگی اشرافی به جایی می‌رسد که در برابر امام معصوم می‌ایستد و جنگ می‌کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات