۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۶۵۱۰۴۲
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

آیت الله امینی؛ مرزبان دین، انقلابی بی ادعا

آیت الله امینی؛ مرزبان دین، انقلابی بی ادعا
استاد درس خارج حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله امینی را مرزبان راستین دین، سرباز ولایت و انقلابی بی ادعا توصیف و از مجاهدت های علمی و سیاسی ایشان تجلیل کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تجلیل از مجاهدت های علمی مرحوم آیت الله ابراهیم امینی، آن عالم وارسته را یار وفادار و صدیق امام، انقلاب و مقام معظم رهبری توصیف کرد.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله امینی از جهت علمی پرورش یافته مکتب آیت الله العظمی بروجردی، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) و مرحوم علامه طباطبایی است، گفت: ایشان در این مکتب پرورش یافته و آموختنی ها را آموخته است.

آیت الله خاتمی دومین ویژگی مرحوم آیت الله امینی را تعهد و احساس مسؤولیت آن مرحوم نسبت به نسل جوان دانست و افزود: آن عالم وارسته خود را متعهد و مسؤول بویژه در برابر جوانان می دید، خود را متعهد می دانست به دین جوانان، اولین کتاب ایشان کتاب دادگستر جهان در رابطه مهدویت است، بانوی نمونه اسلام، تهذیب نفس و مسائل کلی امامت، به عبارت دیگر ایشان خود را مرزبان می دانست.

وی اضافه کرد: مرحوم حضرت آیت الله امینی تا آخر عمر خود و تا وقتی نفس در بدن داشت، با همین روحیه و انگیزه ماند، قلم زد و انجام وظیفه کرد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: سومین ویژگی مرحوم آیت الله امینی انقلابی بودن ایشان است، انقلابی قبل از انقلاب و انقلابی بعد از انقلاب؛ بودند افرادی قبل از انقلاب انقلابی بودند، اما بعد از انقلاب در این مسیر نماندند، اما ایشان تفاوت داشت؛ در شرایطی که بردن اسم امام هم جرم بود، زندان و تبعید  داشت او با کمال شجاعت دم از مرجعیت امام راحل عظیم الشان زد، این کار در آن زمان کار بسیار بزرگی و ستودنی بود.

وی با تاکید بر این که آیت الله امینی در خط و مسیر امام ماند، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب هم سرباز امام بود، هر جایی که امام دستور می داد می رفت و انجام وظیفه می کرد، در سنگرهایی که حضورش لازم بود مثل سنگر مجلس خبرگان حاضر می شد و به ایفای نقش می پرداخت.

آیت الله خاتمی همراهی با ولایت تا آخر عمر را خصیصه و ویژگی بارز مرحوم آیت الله امینی دانست و گفت: ایشان همان ارادتی که به محضر امام راحل داشت، همان ارادت را به مقام معظم رهبری داشت، از رهبر معظم انقلاب حمایت و همگان را به این حمایت دعوت می کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت ارزشمندشان، ستایش بسیار خوبی از این عالم وارسته داشتند؛ ستایشی که رهبر معظم انقلاب و قبل از ایشان امام راحل عظیم الشان دارند ستایش های بدور از مبالغه و اغراق گویی است.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
رحمت خدا بر او باد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
وفات #حضرت_خدیجه تسلیت!
0
0