۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۵۱۱۱۰

کتاب «قواعد قرآن» در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب منتشر می‌شود

کتاب «قواعد قرآن» در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب منتشر می‌شود
کتاب «قواعد قرآن» در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر استخراج قواعد قرآنی برای به‌کارگیری در زندگی از سوی مؤسسه المهدی(عج) منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «قواعد قرآن» در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر استخراج قواعد قرآنی برای به‌کارگیری در زندگی از سوی مؤسسه المهدی(عج) و به همت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی درباره این کتاب «قواعد قرآن» گفت: قواعد قرآن دو معنا دارد؛ اول به معنای قواعد فهم و تفسیر قرآن که کتاب‌های متعددی در این زمینه نوشته شده است و دوم به معنای اصول کلی جاری در زندگی است که حالت کاربردی در حیات بشر دارد و این مطلب در سال‌های اخیر مطرح شده و مقام معظم رهبری در آغاز رمضان امسال بر آن تأکید کردند.

وی افزود: سرچشمه این بحث، قرآن است اما در سال‌های اخیر بنده کتابی با نام قواعد القرآن را در مکه دیدم که ۲۵ قاعده و اصل قرآنی را برای زندگی جمع‌آوری کرده بود؛ بنده سه سال پیش آن را تهیه کردم و در مورد این موضوع دو سال در مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی کار کردیم و حدود ۳۰۰ قاعده قرآن مثل قواعد اجتماعی؛ خانوادگی، سیاسی، تربیتی، تاریخی و.... آماده و در ۲۰ فصل سامان یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی در مورد ضرورت نگارش این کتاب اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است که برای همه ابعاد زندگی بشر اصول راهبردی و راهکارهای عملی دارد و باید مردم با آن‌ها آشنا شوند و در زندگی خود جاری کنند تا سعادتمند شوند و این مطلب در قالب قواعد قرآنی می‌گنجد که به‌حق، مقام معظم رهبری در آغاز رمضان امسال مطرح کردند.

مولف این اثر بیان کرد: جلد اول و فیش‌برداری‌های دو جلد دیگر تا حدودی در سال قبل به‌ویژه در ایام حج در مکه انجام شد ولی تعطیلات کرونایی دو ماه اخیر را تبدیل به فرصت کردم و این نوشتار را تمام کردم. الحمدلله در حال صفحه‌آرایی است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر رمضان منتشر شود تا لبیکی به فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز ماه رمضان امسال باشد.

نویسنده قواعد قرآن درباره شیوه نگارش این قواعد و فصول آن گفت:  هر قاعده شامل یک آیه اصلی و چند آیه مرتبط است سپس نکات تفسیری آیات را توضیح دادیم و در پایان لوازم و پیامدهای هر قاعده در زندگی معاصر را بیان کردیم؛ این قواعد کوتاه (هر قاعده تقریبا دو صفحه) است که برای مردم و مبلغان دینی بسیار مفید است.

وی  بیان کرد: جلد اول این مجموعه شامل؛ کلیات، قواعد قرآن در قرآن، قواعد معنوی در قرآن و قواعد اجتماعی قرآن؛ جلد دوم این اثر هم شامل قواعد زندگی خانوادگی در قرآن، قواعد تعلیم و تربیت، قواعد ولایی، قواعد تغذیه، قواعد سلامت، قواعد جهان آخرت و قواعد نظامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی ابراز کرد: در جلد سوم اثر هم به قواعد اقتصادی در قرآن، قواعد اخلاقی در قرآن، قواعد حکومتی و سیاسی، قواعد قضایی، قواعد جهان طبیعت در قرآن، قواعد تاریخی، قواعد جهان فرشتگان و جهان پریان و جنیان پرداخته شده است./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات