۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۶۵۱۲۴۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

گناه، حسنات و خوبی‌های انسان را ضایع می‌کند

گناه، حسنات و خوبی‌های انسان را ضایع می‌کند
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، گفت: گناه سبب خواهد شد حسنات و خوبی‌های انسان تضییع شود، ائمه(ع) تلاش می کردند ما را از گناه باز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، شامگاه یکشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود با بیان اینکه برخی ایام و ماه‌ها هستند که عبادات و اعمال عبادی و معنوی در این ایام فضیلت بیشتری دارند، گفت: بعضی مکان‌ها نظیر سرزمین عرفات یا حرم امام حسین(ع) یا دیگر اماکن متبرکه از لطف خداوند دارای فضیلت بیشتری هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: در سال هم یک ماه را خداوند قرار داده است که در آن ماه انسان‌ها مهمان خداوند هستند و آن ماه مبارک رمضان است، در روایات توصیه‌های بسیار پیرامون فضیلت و برتری ماه مبارک رمضان شده است، عظمت ماه مبارک رمضان در روایات بسیاری ذکر شده است و پیامبر اکرم(ص) نیز به این موضوع در خطبه‌ای به صورت مفصل پرداخته‌اند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت پرهیز از گناه به ویژه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: گناه و عمل بد آثار و فضائل اعمال نیکو را از بین خواهد برد، یعنی حتی در مریضی هم اگر انسان پرهیز کند و کارهایی که نباید انجام دهد را مراعات کند بهتر از دارو خوردن برای او اثر خواهد داشت.

وی با اشاره به روایاتی پیرامون ترک معاصی، خاطرنشان کرد: حسنات و کارهای خوبی که انسان انجام می‌دهد کارهای بد را هم از بین خواهد برد، ائمه معصومین(ع) تلاش کرده‌اند به ما آموزش دهند که کار خلاف انجام ندهیم، امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: به خدا دوست دارم شب را تا سحر در غل و زنجیر باشم و روی خارها بخوابم اما در روز قیامت در پیشگاه خداوند و رسول خدا(ص) ملاقات کنم در حالی که به بنده‌ای از بندگان خدا ظلم کرده باشم یا چیزی از مال دنیا را غصب کرده باشم یا کلاه بر سر کسی گذاشته باشم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: روایات بسیاری وجود دارد که به ما تأکید کرده است که از تعدی به مردم، گناه و ظلم و خیانت و ریختن آبروی افراد پرهیز کنیم، غیبت کردن یکی از جمله گناهانی است که برای ما بسیار خطرناک است و موجب خشم خداوند و عذاب الهی برای ما خواهد شد و باید تمرین کنیم تا بتوانیم خود را از این گناهان خلاصی ببخشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات