۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۵۱۲۵۵
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی خبر داد؛

آغاز ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

آغاز ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آغاز ثبت نام در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر حسینی، رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم آغاز شده است و تا ۱۶ خردادماه سال جاری از طریق  آدرس my.oghaf.ir ادامه دارد.

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: این مسابقات در 10 رشته حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان( برادران)، دعاخوانی، همسرایی و هم خوانی قران کریم(برادران)، و تفسیر عمومی قرآن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات از 24 خرداد تا  27 تیر ماه، مرحله استانی از 1 مرداد تا 21 شهریور و مرحله نهایی و مسابقات ملی قران کریم پاییز 99 برگزار می شود، تصریح کرد: تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر از سوره مریم  منبع رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در مرحله استانی و در مرحله کشوری نیز تفسیر سوره های مریم و طه خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی، هم سرایی و هم خوانی مرحله شهرستانی ندارد و در دو مرحله مقدماتی(همزمان با مرحله استانی)  و نهایی  (متمرکز ملی) برگزار می شود، گفت: داشتن حدالاقل سن 18 سال تمام و عدم اشتغال در مقاطع تحصیلی روزانه آموزش و پرورش را به عنوان یکی از شرایط  شرکت در این مسابقات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، مرحله شهرستانی به صورت منطقه ای برگزار می شود و برای استان خراسان رضوی، 9 منطقه جهت برگزاری این دوره از مسابقات تعیین شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان تاکید کرد: زمان بندی مسابقات با ستاد ملی کرونا کاملا هماهنگ است و در صورت اعلام این ستاد امکان تغییر در زمان بندی اجرای مسابقات هم وجود دارد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات