۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۵۱۲۷۸
حجت الاسلام شکریان:

گسترش اسلام ناب، محصول اخلاص و کارکرد‌های مادی و معنوی حضرت خدیجه است

گسترش اسلام ناب، محصول اخلاص و کارکرد‌های مادی و معنوی حضرت خدیجه است
حجت الاسلام شکریان، مقاومت، ایثار و فداکاری را از ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) دانست و گفت: ایشان برای عزت اسلام و یاری دین خدا از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع کارکنان این اداره کل با تسلیت وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام در سخت‌ترین شرایط تاریخ اسلام در کنار نبی معظم و مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) حضور داشت و بهترین انیس و قوی‌ترین مددکار حضرت رسول (ص) در روز‌های سخت و بحرانی بود.
 
وی با بیان این که تلاش های این بانوی بزرگوار اسلام نقش مؤثری در کمک به پیامبر گرامی اسلام در جهت تبلیغ دین اسلام بر عهده داشت، افزود: این بانوی نمونه اسلام در شدیدترین شدائد و دشواری‌های دوران اسلام موجب تسلی خاطر پیامبر (ص) بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به ویژگی‌های این بانوی فداکار اسلام و برخی مواضع بسیار ارزشمند ایشان در دفاع از اسلام و نبی مکرم اسلام (ص)، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام از نخستین کسانی بود که به پیامبر عظیم الشان انقلاب حضرت محمد (ص) ایمان آورد و نماز خواند و او را تصدیق کرد و تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود هم به یاری پیامبر خدا و دین خدا شتافت.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حضرت خدیجه(س) در ترویج اسلام در عصر جاهلیت اشاره و تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام از دغدغه‌های مهم حضرت محمد مصطفی (ص) و مشکلات دوران جاهلیت و آن زمان با خبر بود و هیچ گاه از کمک‌های مادی و معنوی خود در دفاع از پیامبر اسلام (ص) و آرمان‌های متعالی اسلام دریغ نکرد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود به جایگاه این بانوی بزرگ اسلام در نزد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) اشاره و تاکید کرد: این بانوی بزرگ اسلام، مدال افتخار مادری برای نسل پیامبر (ص) نصیبش شد و به مقام بالای زهد و پارسایی رسید و تمام اموال خود را در راه خدا و برای یاری دین خدا انفاق کرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با اشاره به ویژگی‌های برجسته ای، چون بصیرت، صداقت و وفاداری حضرت خدیجه(س) اشاره و خاطر نشان کرد: امروز توسعه اسلام و گسترش روز افزون آن نتیجه همان اخلاص و کارکرد‌های اثرگذار مادی و معنوی این بانوی بزرگ اسلام است.
 
استاد حوزه‌ علمیه مازندران ضمن تاکید بر الگو گیری زنان جامعه اسلامی از منش و روش حضرت خدیجه (س)، بیان داشت: زندگی پر فراز و فرود آن بانوی بزرگ اسلام نشان از اهداف متعالی ایشان بود و حق جویی و حق پذیری ایشان و پاک منشی و نجابت حضرت خدیجه(س) باید به عنوان الگو برای همه زنان مسلمان به ویژه بانوان ایران اسلامی قرار گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
سلام عزیزانی که موافق راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و قوی شدن وطنمان در حوزه اینترنت و فضای مجازی اند حتما این پویش ک توسط جمعی از دوستان انقلابی ایجاد شده رو حمایت کنند
0
0