۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۵۱۱۷۹
امام جمعه بهشهر:

عمل به قرآن باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد

عمل به قرآن باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد
حجت الاسلام جباری با بیان این که در ماه مبارک رمضان از طریق تلاوت قرآن کریم می توانیم به خداوند متعال نزدیک شویم، گفت: بهترین راه قرب الهی انس با قرآن است.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن، غفران الهی، تزکیه و خودسازی جسم و جان معرفی کرد و با بیان اینکه یکی از امتیازات، ویژگی ها و زیبایی های ماه مبارک رمضان انس با قرآن است، افزود: اگر همه مسلمانان به سه وظیفه قرائت و تلاوت قرآن، فهم معانی و عمل به قرآن توجه کنند، وظیفه خود را انجام داده اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در خصوص قرائت و تلاوت قرآن و همچنین توجه به احادیث و روایات دینی بسیار سفارش شده است، گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند خانه ها و مسکن های خود را با تلاوت و قرائت قرآن نورانی بدارید.
 
حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود افزود: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) عنوان شده خانه ای که در آن قرآن تلاوت می شود برکات آن خانه، فرشتگان در آن خانه راه پیدا می کنند و شیاطین نیز نمی توانند به حریم آن خانه نزدیک شوند.
 
وی همچنین با بیان این که برکات در خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود کم خواهد شد و اهل آن خانه گرفتار می شوند، ادامه داد: بر چنین خانه ای شیاطین حاکم خواهند شد و تاخت و تاز دارند و ملائکه نیز در آن خانه رفت و آمد ندارند.
 
امام جمعه بهشهر خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در حدیثی فرمودند هر مؤمنی در ماه مبارک رمضان آیه ای از قرآن کریم را تلاوت کند خداوند ثواب یک ختم کامل قرآن را در ماه مبارک رمضان شامل حال او خواهد کرد که این برای غیر ماه مبارک رمضان نیست.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که در ماه مبارک رمضان از طریق تلاوت قرآن کریم می توانیم به خداوند متعال نزدیک شویم، بیان داشت: بهترین راه قرب الهی انس با قرآن است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امام راحل توجه ویژه ای به قرائت قرآن داشتند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از دقایق کوتاه زندگی خود نیز برای قرائت کلام الهی استفاده می کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید تلاش کنیم زندگی، افکار و کشور خود را با مأنوس شدن با کلام الهی نورانی کنیم، خاطرنشان کرد: باید ضمن فهم به آیات الهی، عمل به قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات