۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۵۱۰۱۵

پیام تبریک مدیر حوزه علمیه مازندران به مناسبت روز معلم

پیام تبریک مدیر حوزه علمیه مازندران به مناسبت روز معلم
مدیر حوزه علمیه مازندران با صدور پیامی، دوازدهم اردیبهشت، روز معلم را تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران با صدور پیامی، دوازدهم اردیبهشت، روز معلم را تبریک گفت.
 
تبریک نامه روز معلم
از خواسته‌های متعالی انبیاء و اولیا از درگاه الاهی آن است که در جایگاه‌های پر برکت آنان را فرود آورده و مستقر نماید.  رَبِّ أَنْزِلْنی‏ مُنْزَلاً مُبارَکاً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْمُنْزِلینَ (مؤمنون/۲۹)
 
حضرت نوح نبی (علیه السلام) در پی انقلاب توحیدی و اذیت‌های ستمگران، لطف پروردگار شامل او و مؤمنان قومش شده و راه نجات آنان را در دریای مواج و طوفانی قرار داده، در همان مجرایی که عامل هلاکت ظالمان شد؛ آری این چنین، شاگردی در مدرسه دین آسمانی با «معلمان توحیدی» زمینه های نجات از حوادث تلخ و سنگین زندگی و ارتقا به مراتب و درجات سعادت بخش را فراهم می‌نماید.
 
موسای نبی (علیه السلام) در جوار رسول حق تعالی و، ولی زمان حضرت شعیب (علیه السلام) در مقام خدمت، مأموریت یافت و به قابلیت‌های عالیه نائل شد. در دوره دیگر از زندگی، همراه با «عبدی از عبادالله برخوردارِ به علم لدنی» بار یافت و در مرحله نظر و عمل بدان مقامات و رحمت و رشد خاصه پروردگار بیشتر از پیش مفتخر گردید.
 
حضرت یوسف (علیه السلام) به برکت درس آموزی در محضر معلمش حضرت یعقوب (علیه السلام) از همان آغاز گام نهادن به نوجوانی در کوران حوادث سخت خوش درخشید و از ناحیه این تعالیم و استقامت ورزی، از فضل خدای منان از علم «تأویل الاحادیث» نصیبی فراوان برد. خلاصه آن که در قرآن کریم و تعالیم آن از این گونه حقایق و نمونه‌ها فراوان ارائه شده است.
 
معلمان و اساتید معزز! حال که به لطف پروردگار و عنایات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جایگاه‌ها و مدارس حوزوی شرف حضور یافته و با روحیه معنوی انقلابی به تعلیم و آشنا کردن جوانان به دانش و فرهنگ غنی اسلام و قرآن و اهل بیت طاهرین و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشتغال دارید؛ روز معلم بر شما خوبان با فضیلت مبارک و به حرمت خون شهدا بویژه شهید مطهر، علامه مرتضی مطهری در تحقق طهارت عقیدتی، اخلاقی و عملی طلاب بیش از پیش موفق باشید.
 
خدایا به رحمت واسعه ات در این ماه رمضان المبارک و نزول قرآن؛ همه ما را در انجام وظایف موفق نموده و عاقبت به خیر قرار بده. آمین یا رب العالمین./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات