۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۵۰۸۱۷
حجت الاسلام قلی پور:

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای بهره گیری و آشنایی با معارف اهل بیت است

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای بهره گیری و آشنایی با معارف اهل بیت است
امام جمعه بابلسر، جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی برای آشتی و انس با کتاب و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه دانست.
به گزاش خبرنگا خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار مسؤولان جشنواره کتابخوانی رضوی، این جشنواره را فرصتی برای آشتی و انس با کتاب و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه دانست.
 
وی با دعوت از مردم برای شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: این جشنواره فرصتی ارزشمند را در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و بهره گیری و آشنایی با معارف اهل بیت (ع) در جامعه فراهم ساخته است.
 
حجت الاسلام قلی پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و آثار ارتباط و انس با کتاب در زندگی و اهمیت و نقش مطالعه در خانواده گفت: در شرایط کنونی که جامعه درگیر بحران کرونا شده و مهم‎ترین توصیه پزشکان نیز برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری، قرنطینه خانگی بوده، فرصت خوبی برای آشتی با کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و خواندن کتاب‌های راهگشا و راهنما فراهم شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، رشد و ارتقای فرهنگی و نشاط جامعه را از آثار بالا بودن سطح کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مفید دانست و افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود.
 
امام جمعه رامسر ادامه داد: در روز‌هایی که مردم بیشتر در خانه می‌مانند می‌توانند با شرکت در این جشنواره کتابخوانی ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، و مطالعه کتاب‌های ارزشمند از این فرصت بهترین استفاده را برای افزایش بار علمی و معنوی و آشنایی با معارف اهل بیت (ع) و سیره زندگی و ابعاد مختلف شخصیتی ائمه معصومین (ع) ببرند.
 
حجت الاسلام قلی پور با اشاره به نقش مطالعه و کتابخوانی در توسعه فکری افراد جامعه، تصریح کرد: باید انس با کتاب در میان همه اقشار جامعه احیا شده و کتابخوانی به یک فرهنگ رایج بین مردم تبدیل شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به کتابخوانی اشاره کرد و گفت: مردم فهیم و با فرهنگ ایران اسلامی باید ارتباط و انس با کتاب و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را جزو سبد خانوار و سبک زندگی خود و خانواده خود قرار دهند.
 
امام جمعه بابلسر با تاکید بر لزوم تلاش درجهت نهادینه کردن وگسترش فرهنگ مطالعه؛ و برداشتن گام‌های جدی در امر ترویج و تعمیق کتابخوانی در جامعه؛ ابراز امیدواری کرد: در سایه کتابخوانی، قرنطینه خانگی کرونا این فراغت ناخوانده، به اوقات شاد و مفیدی در کنار خانواده تبدیل شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که میانگین ساعت مطالعه در کشورمان باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم توجه به کتاب و کتابخوانی می‌تواند در رشد فکری جامعه نقش بسیار مؤثری ایفا خواهد کرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات