۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۵۰۶۴۰
همزمان با اجرای طرح ضیافت همدلی؛

۱۲ هزار بسته معیشتی در بین مددجویان مازندران توزیع می‌شود

۱۲ هزار بسته معیشتی در بین مددجویان مازندران توزیع می‌شود
مدیر کل اوقاف مازندران از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین مددجویان استان همزمان با اجرای طرح ضیافت همدلی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران امروز در مراسم اجرای رزمایش «ضیافت همدلی» از توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین مددجویان استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این طرح پس از رهنمود‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا آغاز شده است، افزود: در مرحله نخست دوازده هزار بسته معیشتی از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع خواهد شد.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که بسته‌های معیشتی هر ساله و در آستانه ماه مبارک رمضان از سوی مجموعه اوقاف در میان خانواده‌های نیازمند استان توزیع می‌شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به شرایط خاص به وجود آمده این برنامه با همکاری سایر نهاد‌های حمایتی و همچنین سپاه و بسیج با قدرت بیشتری در حال انجام است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که متأسفانه بسیاری از خانواده‌های محروم و نیازمند به واسطه شیوع ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شده اند، گفت: کمک و دستگیری از این افراد در ماه مبارک رمضان از اجر و ثواب بسیار بالایی برخوردار است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از نهاد‌ها و همچنین گروه‌های مردمی در لبیک به رهنمود‌های مقام معظم رهبری به میدان آمدند و در این طرح مهم مشارکت کردند، افزود: سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری یک وحدت و همبستگی ملی را برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه به وجود آورده است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که مشکلات امروز جامعه در سایه وحدت و همدلی عموم مردم و مسؤولان رفع خواهد شد، گفت: در اجرای طرح ضیافت همدلی هدف ما حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و ترویج روحیه انفاق، مواسات و برابری است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران به مشارکت بالای خیرین در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: به طور حتم با تداوم چنین اقدامات ارزشمندی می‌توانیم بخش مهمی از مشکلات معیشتی و اقتصادی گروه‌های هدف را مرتفع کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: نیت برخی موقوفات در ماه مبارک رمضان افطار دهی بوده که به دلیل شیوع ویروس کرونا در غالب طرح ضیافت همدلی همراه با توزیع بسته‌های معیشتی در سطح امامزادگان در حال انجام است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که بسته‌های معیشتی ماه مبارک رمضان در سه مرحله بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد، گفت: مرحله نخست با شروع ماه مبارک رمضان بوده و در مرحله دوم همزمان با نیمه ماه رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) و مرحله سوم زمان عید فطر است که در سطح امامزادگان شاخص در خدمت مددجویان هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه کمک‌های مومنانه باید به صورتی باشد که عزت و حرمت نیازمندان حفظ شود، افزود: اوقاف سبد‌های معیشتی را بیشتر برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، زنان بیسرپرست، بد سرپرست و ایتام  مدنظر قرار داده است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات