۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۵۰۶۷۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تبلیغ در ماه رمضان باید محتوا محور باشد

تبلیغ در ماه رمضان باید محتوا محور باشد
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تبلیغ در ماه رمضان باید محتوا محور باشد،گفت: مبلغان از بیان مطالب غیر مستدل و بی محتوا که با آثار منفی در جامعه همراه است پرهیز کنند.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به ظرفیت تبلیغی ماه مبارک رمضان جهت تبیین معارف دین و سیره اهل بیت (ع) گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به وجود آمده، اما فعالیت‌های تبلیغی باید در بستر‌های دیگری دنبال شود.
 
وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ به ویژه چهل سال اخیر همواره پیشگام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی بوده است، افزود: این قشر مؤثر جامعه اسلامی در شرایط فعلی کشو و مشکلات پیش آمده برای مردم بواسطه ویروس کرونا، خالصانه د میدان‌های حوادث حضور فعال داشته و یاری کننده دین خدا وخلق او هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی با حضور پررنگ و اثربخش خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی، در نمایش کارکرد‌های دین نقطه عطفی ایجاد کردند، بیان داشت: امروز نیز مبلغان دینی با توج به تعطیلی مساجد و مدارس علمیه در میدان تلاش و جهاد حضور دارند و لحظه‌ای از تلاش و مجاهدت در این مسیر دست نخواهند کشید.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تبلیغی در طول سال، ماه مبارک رمضان است که نیازمند نگاه ویژه مبلغان دینی به این ایام است، افزود: در این شرایط خاص به وجود آمده و بهار قرآن و معنویت، فعالیت‌های جدی تری را از مبلغان دینی می‌طلبد.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان دل‌ها بیش از هر زمان دیگری متوجه به خداوند متعال است، گفت: در این ماه که ماه عفو الهی، رحمت و مغفرت است، مبلغان دینی باید با بهره گیری از آیات و روایات دینی دل‌ها را بیش از پیش متوجه درگاه الهی کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این روز‌های خاص فعالیت‌های تبلیغی روحانیت باید به گونه‌ای دنبال شود تا کام تشنه مؤمنان از زمزم الهی و معارف ناب اهل بیت (ع) سیراب شود، ادامه داد: به طور حتم آثار فعالیت‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان دو چندان خواهد بود و برکات آن در جامعه آشکار می‌شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فعالیت‌های تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان باید محتوا محور باشد، خاطرنشان کرد: بیان مطالب بی محتوا و غیر مستدل در تبلیغ دین، آثار منفی را در جامعه با خود به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام صادقی بر ضرورت تقویت روحیه و آرامش در بین مردم با بیان مطالب مفید و ارزنده با استفاده از آیات، روایات و سیره اهل بیت (ع) تأکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای تضعیف تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته، مبلغان دینی باید آرامش و امید را به کشور تزریق کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به تلاش دشمن در ناکارآمد نشان دادن دین در جریان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: از جمله مباحث مهمی که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان باید در فضای مجازی مورد توجه قرار دهند تبیین کارایی دین و عدم تقابل دین و علم است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان صبر و استقامت را رمز پیروزی ملت ایران در ادوار مختلف تاریخ عنوان کرد و افزود: روحانیت باید در تبیین مسائل روز نسبت به این موضوع مهم به عنوان راهکار مقابله با مشکلات و بحران‌ها با مردم بیشتر سخن بگوید.
 
حجت الاسلام صادقی، فضای مجازی را ظرفیت مناسبی برای فعالیت های تبلیغی دانست و گفت: مبلغان دینی باید از این ظرفیت مناسب در جهت آموزش های قرآنی، تفسیری، بیان احکام، تبیین شعار سال و سبک زندگی دینی و همچنین بصیرت افزایی بهره گیرند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات