۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۵۱۰۱۳
حجت الاسلام شکریان:

ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی های چهل ساله ملت ایران است

ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی های چهل ساله ملت ایران است
حجت الاسلام شکریان، گفتمان انقلاب اسلامی را چالش بزرگی برای غرب دانست و گفت: امروز گفتمان مقاومت اسلامی نقش بنیادی در منطقه دارد و در بسیاری از تحولات منطقه اثرگذار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی، ایستادگی و مقاومت را رمز پیروزی ملت ایران در چار دهه اخیر دانست و گفت: امروز گفتمان مقاومت به یک گفتمان جهانی مبدل شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی و روند تاثیرگذاری این انقلاب بر تحولات منطقه و حتی جهان، افزود: مبنای اصلی حرکت امام خمینی(ره) و ملت بزرگ ایران در پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان حضرت سید الشهداء(ع) و حادثه خونین عاشورا بود.
 
حجت الاسلام شکریان ادامه داد: این گفتمان با اصول و ساختار‌های جریان مقاومت در تاریخ اسلام برنامه ریزی شده است و علت تاثیرگذاری آن هم نقش بی بدیل جمهوری اسلامی و رهبری بی نظیر رهبر معظم انقلاب در شکل گیری آن است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به موضوع محبوبیت و نفوذ منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی در ایجاد و شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی در برخی کشور‌های عربی و اسلامی منطقه اشاره و تصریح کرد: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و اثرگذاری آن بر برخی جریان‌های سیاسی اسلامی و شیعی در منطقه و حتی جهان بر هیچ کسی پوشیده نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بیان داشت: حضور جمهوری اسلامی در شکل گیری برخی جریان‌های مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت موجب انسجام بیشتر جریان‌های مقاومت در این منطقه شده است.
 
حجت الاسلام شکریان به پیروزی‌های جبهه مقاومت اسلامی در طول سال های اخیر اشاره کرد و گفت: پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت با جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگان این جبهه به ویژه رشادت‌های سردار نامی و پر افتخار ایران اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان ایشان حاصل شد و امروز ثمره این همه مجاهدت و جانفشانی‌ها منزوی شدن ایالات متحده آمریکا و کاهش نفوذ آن در منطقه و جهان است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که جبهه مقاومت امروز خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار است، ادامه داد: به برکت خون شهیدان جبهه مقاومت، ابهت پوشالی غرب و استکبار جهانی درهم شکست و به طور قطع این پیروزی‌ها در منطقه ادامه خواهد داشت.
 
استاد حوزه‌ علمیه مازندران به نقش جمهوری اسلامی در فرهنگ سازی جبهه مقاومت در منطقه اشاره و بیان داشت: ایران اسلامی کانون الهام بخش فرهنگ مقاومت اسلامی در جهان است و راهبرد جمهوری اسلامی تقویت گفتمان مقاومت در منطقه است.
 
حجت الاسلام شکریان، مقاومت و پایداری را در گفتمان انقلاب اسلامی یک اصل مهم و مترقی دانست و اظهار داشت: چهل سال ایران اسلامی با این گفتمان در برابر همه مشکلات ایستاده است و امروز هم رمز عبور از همه مشکلات مقاومت و پایداری است و این گفتمان رمز سربلندی کشور در همه دوران ها است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات