۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۵۱۱۶۱
حجت الاسلام لائینی:

مخالفت با نفس، عظمت و جایگاه انسان را افزایش می دهد

مخالفت با نفس، عظمت و جایگاه انسان را افزایش می دهد
امام جمعه نکا با بیان این که مخالفت با نفس، عظمت و جایگاه انسان را افزایش خواد داد،گفت: باید از لحظه‌های پرفیض ماه رمضان در جهت تزکیه نفس و اصلاح درون بهره گیریم.
حجت الاسلام لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، شیطان را عامل فتنه، انحراف و فساد دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان طبق مضامین و روایات اسلامی خداوند دست و پای شیطان بسته است و فعالیت شیاطین متوقف است.
 
وی با بیان این که انسان دو شیطان درونی و بیرونی دارد که شیطانی درونی انسان نفس او است، افزود: در ماه مبارک رمضان دست و پای شیطان بسته است، اما نفس و هوا‌های نفسانی آزاد است و این نفس است که انسان را وادار به انحراف، گناه و فساد می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دعا انسان را از شر شیطان محفوظ می‌دارد، خاطرنشان کرد: باید از دعا به عنوان سلاحی در برابر شیطان و هوا‌های نفسانی استفاده کنیم.
 
امام جمعه نکا با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دعا به درگاه خداوند متعال است، تصریح کرد: همه لحظات این ماه با فضیلت به ویژه سحرگاهان سرشار از عطر معنویت است که نباید از آن غافل شویم.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که آزاد بودن نفس با هدف امتحان انسان است، خاطرنشان کرد: اگر نفس انسان نیز همانند شیطان محدود شود مردم تنها به اعمال صالح و کار‌های نیک خواهند پرداخت و دیگر راهی برای انحراف وجود ندارد و در این حالت جبر به وجود می‌آید.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود آزاد بودن نفس انسان در کنار محدود بودن شیطان در ماه مبارک رمضان نوعی امتحان است تا مشخص شود چه کسانی مطیع فرمان خدا و چه کسانی نیز مطیع فرمان نفس هستند.
 
وی با بیان این که مخالفت با نفس، عظمت و جایگاه انسان را افزایش خواهد داد، گفت: باید از لحظه‌های پرفیض ماه مبارک رمضان در جهت تزکیه نفس و اصلاح درون بهره گیریم.
 
حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت انس با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: در این ماه با فضیلت که بهار است باید همه لحظات زندگی ما با عطر کلام الهی آمیخته شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات