۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۵۱۳۸۶
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

حضرت خدیجه تا قیامت در هدایت نسل ها و نشر معارف توحیدی سهیم است

حضرت خدیجه تا قیامت در هدایت نسل ها و نشر معارف توحیدی سهیم است
آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) از سابقین هستند، گفت: حضرت خدیجه در هدایت نسل‌ها و نشر معارف توحیدی و خداشناسی تا دامنه قیامت سهیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه(س) از «سابقین» هستند.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) در میان بانوان عالم، بلکه در میان انسان‌های عالم آفرینش جزوء سابقین هستند، یعنی گوی سبقت را در همه‌ میدان‌های فضیلت ربوده است. اولاً سبقت در ایمان و اسلام دارند ثانیاً ایشان در دوران غربت حضرت رسول اکرم(ص) پشتیبان، یار و حامی حضرت بودند.

آیت الله صدیقی درباره شخصیت حضرت خدیجه(س)، عنوان کرد: از جمله‌ امتیازات حضرت خدیجه کبری(س) این است که جزء نادر اشخاصی هستند که قبل از اسلام و در دوره‌ جاهلیت با اینکه بانو بودند اما تشخص، وقار، نفوذ، کرامت، فضیلت، حرمت و سواد داشتند و در یک کلمه عالمه بودند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) با یک انتخاب عالمانه و آگاهانه و به دور از احساسات پیامبراکرم(ص) را به عنوان همسر انتخاب کردند، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) می خواستند در هدایت نسل‌ها حضور داشته باشند و خود را تا دامنه‌ قیامت در نشر توحید و خداشناسی و معارف حقه سهیم کنند، لذا حضرت رسول اکرم(ص) مال ایشان را پذیرفتند و در مسیرِ توسعه‌ فرهنگ توحیدی و معرفتی هزینه کردند.

وی با اشاره به دیگر حمایت های حضرت خدیجه(س) از پیامبر، گفت: از جمله فضائلِ حضرت خدیجه کبری(س) دفاع از حریم حضرت رسول اکرم(ص) بود، ایشان با مال، تشخص و آبروی خویش حضرت را حمایت کردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) هدیه الهی به حضرت خدیجه(س) بود، ابراز کرد: خداوند در برابر ایثار، بصیرت و سعه صدر حضرت خدیجه(س) این هدیه عظیم را به ایشان عنایت فرمود و نسلِ حضرت رسول اکرم(ص) فقط از طریق حضرت فاطمه زهرا(س) باقی ماند؛ حضرت فاطمه زهرا(س) جلوه حضرت خدیجه(س) بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات