۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۵۱۴۰۷
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

جهش تولید زمینه حل بسیاری از مشکلات جامعه را فراهم می‌کند‌

جهش تولید زمینه حل بسیاری از مشکلات جامعه را فراهم می‌کند‌
عتباتی گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات سطح جامعه ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و رویکرد دستگاه‌ قضایی استان اردبیل حمایت از تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: یقیناً یکی از رویکردهای اصلی و راهبردی نظام توجه به تولید، اقتصاد، کار و تلاش می باشد و مسلماً نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید بر اهمیت موضوع بیشتر صحه گذاشته و وظایف و رسالت‌های مسئولان و کارگزاران را در حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال از نظر اخلاقی، شرعی و قانونی مضاعف نموده است.

وی رونق بخشیدن به اقتصاد را علاج بسیاری از مشکلات فعلی جامعه دانست و افزود: در استان اردبیل نیز همه مسئولان و دستگاه‌های متولی باید با استفاده از ظرفیت بسیار خوب استان در رونق بخشیدن به اقتصاد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

عتباتی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان همواره و در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه و تاکیدات رئیس محترم قوه قضاییه حمایت‌های قضایی و پیگیری‌های قانونی را در راستای رونق بخشیدن به تولید اشتغال در مناطق مختلف استان با جدیت و اهتمام بیشتری ادامه می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: به هممین منظور و در راستای حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی در استان سال گذشته به پرونده‌های بیش از 40 واحد تولیدی و سرمایه‌گذاری در سطح استان رسیدگی شده و بسیاری از مسائل و مشکلات آنان حل شده است.

وی از بازگشت بسیاری از واحدهای صنعتی به چرخه تولید خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد سال‌های قبل در مناطق مختلف سطح استان اردبیل به چرخه تولید بازگشته‌اند.

مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل حل می‌شود

سید عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان اردبیل نیز در ادامه گفت: امروز سه پرونده مربوط به واحد‌های تولیدی و صنعتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان مطرح شد.

وی در خصوص جزئیات این جلسه ادامه داد: مسائل مربوط به کارخانه ذوب آهن اردبیل که مشکلات آنان بیشتر شامل حق بیمه و حقوق معوقه کارگران بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طباطبایی افزود: همچنین مشکلات مربوط به کارخانه سوله سازی و برش کاری آسمان سوله و همچنین پرونده شرکت سولا ویند انرژی نیز در این جلسه مطرح شد که اقدامات لازم برای حل مشکلات آنان صورت گرفت.

کار جهادی در خدمت‌رسانی به مردم باید فراتر از انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله باشد

همچنین ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در اولین جلسه شورای عالی قضایی استان نیز اظهار کرد: اقدامات و عملکرد شورای قضایی استان در مدیریت و اتخاذ تدابیر لازم در سال گذشته در مواجهه با بحران ها و مسائل پیش آمده مطلوب است.

وی تصریح کرد: از مسئولین سازمان‌های تابعه ازجمله اداره کل تعزیرات استان در تنظیم بازار، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان در مدیریت امور در بحث شیوع ویروس کرونا و هماهنگی‌های لازم در اعطای مرخصی به زندانیان، از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در حل مشکلات مربوط به کشت صنعت مغان و اهالی آن، از شوراهای حل اختلاف استان به دلیل ایجاد شوراهای تخصصی حل اختلاف در صنوف مختلف و راه اندازی شورای حل اختلاف در مناطق و بخش،های مختلف استان در راستای ترویج فرهنگ صلح و آزادی در جامعه و سایر اعضاء قدردانی می‌کنیم.

عتباتی در ادامه با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی استان در سال 99 بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته همه اهداف و برنامه‌های اجرایی و ابلاغی به دستگاه قضایی استان به صورت مطلوبی به سرانجام رسید و دستگاه قضایی استان اقدامات بسیار مطلوب و برتری در سطح کشور در تعیین و تکلیف پرونده‌های معوق و کاهش موجودی پرونده‌ها داشته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: امسال نیز با توجه به رویکرد کلی نظام و تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم رونق تولید و اشتغال دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی استان همواره تمام تلاش و کوشش خود را به کار می بندد تا روند تولید و اشتغال در استان بیش از پیش محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اقدام انقلابی و کار جهادی در خدمت رسانی و خدمتگزاری به مردم اظهار داشت: برای اقدام انقلابی و کار جهادی نباید تنها به انجام وظایف و مسئولیت های محوله اکتفا کنیم بلکه به صورت کار شبانه روزی و بسیج گونه برای کسب رضایتمندی مردم که مسلما تقویت سرمایه‌های اجتماعی نظام را در پی دارد تلاش کنیم.

آرای قطعی متهمان پرونده تخلفات پتروشیمی اردبیل صادر شد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: سال گذشته یک پرونده در حوزه سوء استفاده از فروش مواد پتروشیمی از سهمیه استان به صورت آزاد داشتیم که با ورود جدی دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات استان متهمان اصلی شناسایی و پرونده قضایی تشکیل گردید.

وی در این خصوص افزود: بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی در بازپرسی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی اردبیل تحت نظارت دادستان مرکز استان و صدور کیفرخواست، به لحاظ تشکیل دادگاه رسیدگی به جرائم اقتصادی در تهران و پرونده‌های مرتبط دیگر در حوزه پتروشیمی این پرونده نیز در دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در تهران بررسی و پس از رسیدگی دقیق و مبسوط، با حضور نماینده دادستان اردبیل نهایتاً حکم متهمان این پرونده صادر شد.

عتباتی تصریح کرد: بر اساس آرای صادره از دادگاه متهم ردیف اول به نام ابراهیم زابلی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور با سوء استفاده از فروش عمده و غیر مجاز مواد اولیه پتروشیمی سهمیه استان اردبیل در بازار آزاد، به 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق و ضبط اموال بیش از 240 میلیارد ریال و نیز محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: متهم ردیف دوم به نام نوید محمودی به اتهام مشارکت با متهم ردیف اول در ارتکاب به جرم، اخلال در نظام اقتصادی کشور و سوء استفاده از فروش غیر مجاز مواد پتروشیمی سهمیه استان اردبیل به پنج سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق تعزیری و ضبط اموال به مبلغ بیش از 65 میلیارد ریال محکوم شده است.

وی گفت: متهم ردیف سوم که به عنوان بازرس بوده به جرم عدم گزارش تخلفات متهمین ردیف اول و دوم و همچنین معاونت با این افراد در اخلال عمده نظام اقتصادی کشور از طریق اعطای سهمیه و دریافت رشوه و صدور گواهی خلاف واقع به 6 سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق و ضبط سه میلیارد ریال محکوم شده است.

عتباتی اظهار کرد: آرای صادره این افراد قطعی است و در سریع‌ترین زمان ممکن به اجراء در می‌آید و همچنین در بخش دیگری از این پرونده همچنان با جرایمی مثل جعل اسناد و استفاده از اسناد‌ مجعول و... مواجه هستیم که به این اتهامات در اردبیل رسیدگی شده و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات