۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۱۴۲۴
حجت الاسلام غلامی:

دست یابی به ورع، پارسایی و رسیدن به خدا فلسفه روزه داری است

دست یابی به ورع، پارسایی و رسیدن به خدا فلسفه روزه داری است
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران به فلسفه روزه داری پرداخت و گفت: هدف از روزه داری دست یابی به ورع، پارسایی و رسیدن به خدا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران در جمع پاسداران سپاه کربلا به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که ماه مبارک مضان بهار قرآن است، گفت: باید از لحظه‌های معنوی این ماه در جهت خودسازی و تزکیه نفس بهره گیریم.
 
وی با بیان این که قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان از ثواب معنوی بسیا بالایی برخوردار است، افزود: به طور حتم مأنوس شدن با کلام الهی عامل رستگاری و سعادت ما خواهد بود.
 
حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که باید در کنار قرائت قرآن، مفاهیم قرآنی نیز باید در بخش‌های مختلف زندگی ما نهادینه شود، تصریح کرد: راه ایستادگی در برابر دشمن، بهره گیری از فرهنگ ناب قرآنی است.
 
وی، عظمت ماه رمضان را نزول قرآن دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب تقوا، خودسازی و استفاده از فرصت‌های فراوان است که در سایه انس با قرآن حاصل می‌شود.
 
رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران با بیان این که یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه اسلامی فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی ست، خاطرنشان کرد: رشد و تعالی جامعه دینی در گرو عمل به آموزه‌های قرآنی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی به دلیل دور شدن از مفاهیم قرآنی با مشکلات و بحران‌های بسیاری مواجه هستند، تصریح کرد: تنها راه برون رفت امت اسلامی از مشکلات امروز بهره گیری از مفاهیم قرآنی است.
 
حجت الاسلام غلامی، ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای دعا و استغفار دانست و خاطرنشان کرد: دعا یکی از بهترین عبادت‌ها است که در دفع بلا و مشکلات بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
وی در ادامه سخنان خود به فلسفه روزه داری پرداخت و افزود: هدف از روزه داری دست یابی به ورع، پارسایی و رسیدن به خدا است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات