۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۵۱۴۴۳
حجت الاسلام دهقان:

قرائت قرآن کریم توفیق الهی است

قرائت قرآن کریم توفیق الهی است
مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) قرائت قرآن کریم را توفیق الهی دانست و گفت: بهترین عبادت خواندن قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، شب گذشته در جلسه مجازی شرح دعای 42 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از این دعا می‌فرمایند: اللهم انک اَعَنتَنی علی خَتمِ کتابِک، بارالها؛ تو مرا بر ختم قرآن یاری کردی.

وی با اشاره به اینکه این فراز از دعای صحیفه سجادیه را می‌توان از دو جهت مورد بررسی قرار داد، ابراز کرد: نخست اینکه اعمال خیری که انسان انجام می‌دهد نیاز به وجود توفیق الهی دارد زیرا اگر این توفیق نباشد کسی نمی‌تواند موفق به انجام امور خیر مانند روزه گرفتن، نمازخواندن و ختم قرآن شود.

حجت‌ الاسلام دهقان در ادامه به معنای دیگر روایت اشاره کرد و گفت: دیگر اینکه انسان بعد از انجام عمل خیر نباید به خودش غره شود زیرا عنایت الهی سبب شده او این عمل خیر را انجام دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: لذا افرادی که تاکنون بعد از گذشت چند روز از ماه مبارک رمضان توفیق پیدا نکردند ختم قرآن داشته باشند باید دو عمل انجام دهند اولا از اعمالی که انسان را سلب توفیق می‌کند توبه نمایند ثانیاً دعا کنند و از خدا توفیق بخواهند تا بتوانند ختم قرآن داشته باشند.

وی درباره فضیلت قرائت قرآن کریم اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: خانه‌های خود را با تلاوت قرآن روشن کنید؛ در خانه‌ای که قرائت قرآن در آن زیاد باشد خیروبرکتش افزایش می‌یابد و آن خانه نزد اهل آسمان درخشندگی خواهد داشت.

حجت الاسلام دهقان با بیان حدیثی مبنی بر اینکه بهترین انسان‌ها کسی است که قرآن را فرابگیرد و به دیگران نیز بیاموزد، عنوان کرد: بهترین عبادت خواندن قرآن کریم است؛ در قیامت بر سر والدینی که به فرزندانشان قرآن آموزش دادند تاج کرامت گذاشته می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: برای ابلیس هیچ‌چیزی شدیدتر از قرائت قرآن کریم توسط قاری نیست شیطان از چنین انسانی گریزان است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حاملان قرآن نمایندگان و سرپرستان اهل بهشت هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات