۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۴۴۴۳۰
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

جریان نفوذ به دنبال تخریب چهره حوزه علمیه است

جریان نفوذ به دنبال تخریب چهره حوزه علمیه است
مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: جریان نفوذ هدفی جز متزلزل کردن ایمان مردم و خدشه دار کردن اعتماد ملت به حوزه های علمیه را ندارد.

حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به فرمایش بنیانگذار کبیرانقلاب مبنی بر اینکه خطر نفوذ در حوزه های علمیه جدی است، گفت: جریان نفوذ هدفی جز متزلزل کردن ایمان مردم و خدشه دار کردن اعتماد ملت به حوزه های علمیه را ندارد.

وی افزود: امام راحل می فرمودند: این نفوذ در حوزه علمیه از حیث اعتقادی، سیاسی، مشی و زی طلبگی سبب بدبین شدن مردم به حوزه های علمیه می شود، اگر حوزه اصلاح شود ایمان درست می شود و اگر حوزه علمیه خراب شود چیزی از ایمان برای ملت ایران باقی نمی ماند.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به اینکه از دیرباز نفوذ در حوزه های علمیه یکی از برنامه‌های مهم دشمن بوده است، عنوان کرد: امروز که حوزه علمیه در ایران رشد کرده و ریشه دوانده به طور قطع تحقق این هدف از ناحیه دشمنان قوت بیشتری گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) بیان داشت: همچنین امام راحل تاکید داشتند علما و بزرگان حوزه نسبت به رسالت اصلی حوزه غفلت نکنند چرا که این غفلت خطرناک بوده و سبب می شود حوزه از مقاصد اصلی خود باز بماند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت باید ساده زیست باشند و از تشریفات و تجملات اجتناب کنند، اظهار داشت: زندگی صاحب جواهر باید الگوی روحانیون و طلاب امروز باشد ایشان در نهایت ساده زیستی بیشترین خدمت را به اسلام داشتند.

حجت الاسلام دهقان بیان داشت: امام راحل از دو مساله بسیار ابراز نگرانی می کردند نخست اینکه مبادا طلاب به سمت خلاف زی طلبگی سوق پیدا کنند و دیگر نگرانی ایشان این بود که مبادا میان علما اختلاف ایجاد شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: البته مقصود امام راحل از اختلاف علما مربوط به مباحث علمی نمی شود بلکه منظور ایشان آن اختلافی است که ریشه در مقاصد دنیایی و نفسانی دارد چرا که دشمن از همین اختلافات و شکاف‌ها برای ضربه زدن به دین استفاده می کند./813/ت310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
ماجرای حرم تکراری از فتنه بنزینی بود،إجرای ناگهانی یک تصمیم که مواجه شد با مردمی که بی خبر از همه جا به قصد زیارت به سمت حرم آمده اند و‌ساعت۵ عصر با دربهای بسته مواجه میشوند وبطور طبیعی بهت زده شده ومعترض میشوند،وجمع دیگری از عناصر آشوبگر لندنی که تخریبگری را کلید میزنند.
0
0