۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۵۱۵۲۰

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر در یاسوج برگزار می‌شود

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر در یاسوج برگزار می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر با حضور پنج استان کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ امیرعباس آسمند ظهر امروز در نشست کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سنگر ویژه گروه‌های تئاتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور پنج استان کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جشنواره در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی با حضور استان‌های خوزستان، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهر یاسوج برگزار می‌شود.

آسمند با بیان اینکه امسال چهلمین سالروز دفاع مقدس را می‌گذرانیم، گفت: برای گرامی‌‌داشت چهلمین سالروز دفاع مقدس برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که لازم است در کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس نگاه‌ ویژه‌ای به اجرای این برنامه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: سال گذشته چهار جلسه کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس در استان برگزار شد که این جلسات 32 مصوبه داشت و از این تعداد مصوبه، 21 مورد اجرایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 21 عنوان کتاب مکتوب و 10 عنوان کتاب صوتی با حمایت این اداره‌کل تولید شد و امسال نیز تولید 50 عنوان کتاب مکتوب و 10 عنوان کتاب صوتی در دستورکار قرار گرفته است.

آسمند برگزاری کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی، نقاشی و غیره، تولید 2 فیلم مستند و برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر را از دیگر اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته عنوان کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات