۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۵۱۵۳۸

پویش بزرگ جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود

پویش بزرگ جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: پویش بزرگ جمع‌آوری اسناد و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی از برگزاری پویش بزرگ جمع‌آوری اسناد و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: این پویش قرار بود در نیمه فروردین امسال برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری زمان آن به تعویق افتاد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه بلافاصله پس از مساعد شدن شرایط، پویش جمع‌آوری اسناد و خاطرات رزمندگان استان اجرایی می‌شود عنوان کرد: با مصوبه‌ای از شورای عالی حفظ آثار استانداری گیلان به ریاست استاندار گرفتیم به زودی مقدمات این پویش بزرگ را فراهم می‌کنیم.

بایرامی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر روند انجام عملیات اجرایی پروژه موزه دفاع مقدس استان گیلان به چه صورتی پیش می‌رود نیز تصریح کرد: روال کار این طرح به صورت مطلوبی در حال پیگیری است و با توجه به آمادگی پیمانکار و تزریق اعتبارات مورد نیاز امیدواریم روند احداث موزه سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ابلاغی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور،‌ دانش‌نامه‌های دفاع مقدس با مشورت اساتید برجسته دانشگاه‌ها در تمام استان‌های کشور تدوین می‌شوند گفت: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار زیادی در صحنه‌ها داشتند اما این نقش به خوبی احصاء نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تبیین نقش رزمندگان گیلانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با کمک فرماندهان آن دوران را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد این آثار از بین برود و به نسل‌های آینده نرسد اما با اقداماتی مانند تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس نقشه آنان شکست می‌خورد.

بایرامی یکی از رموز پایداری انقلاب اسلامی را امدادهای غیبی پروردگار دانست و با بیان اینکه واقعه طبس یا بسیاری از وقایع دیگر که نشانگر پشتیبانی خداوند از ملت ایران است در تاریخ انقلاب اسلامی به کرات وجود دارد ابراز داشت: هزار و 25 مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان کشف شده است.

وی خلق موضوعات نو و جدید و انتقال آن به جامعه را از اثرات مفید برگزاری جشنواره‌هایی با سمت و سوی دفاع مقدس دانست و در باب اهمیت فعالیت‌های هنری در این حوزه گفت:‌ یکی از این زمینه‌ها حوزه شعر است که مقام معظم رهبری با تجمیع شاعران برتر همواره به اهمیت این موضوع تأکیدات فراوانی داشته‌اند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات