۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۵۱۷۲۸
امام جمعه بهشهر تأکید کرد؛

ضرورت توجه به تربیت دینی دانش آموزان مدارس

ضرورت توجه به تربیت دینی دانش آموزان مدارس
امام جمعه بهشهر با تاکید بر ارزش و جایگاه معلم، گفت: معلم نباید دغدغه داشته باشد بلکه باید در امانتی که به او سپرده شده متمرکز شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار اعضای ستاد تجلیل از مقام معلم، ضمن تبریک به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم به دنبال فرصت سازی، تقویت فکر و حل آسیب هاست معلم برای جامعه برکت دارد شناخت جایگاه معلم در واقع شناخت جایگاه علم است.
 
وی با اشاره به این که خدا در سوره الرحمن فرمود همه چیز فانی می‌شود، افزود: همه چیز در این جهان دارای حیات معنوی، حیات عرفانی و علمی است و هرکس به مقام وجه ربِّک برسد او فانی نمی‌شود.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که مردم در سراسر جهان از نظر اعتقادی موحد یا مشرک هستند، خاطرنشان کرد: جامعه مشرک محکوم به نابودی است.
 
امام جمعه بهشهر با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، معلمی را شغل انبیاء دانست و تصریح کرد: معلم به مقام رب رسید همان طور که پدر و مادر به این مقام رسیده اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که معلم پرورش دهنده فکر و روح دانش آموزان است و به همین دلیل نقش بسیار مهمی در تربیت نسل آینده کشور بر عهده دارد، گفت: امروز باید تربیت دینی در کنار علم آموزی بیشتر مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که در مسائل مهمی همچون علم و دانش، معرفت و شناخت و خودسازی و تربیت باید بیش از پیش سرمایه گذاری کنیم، تصریح کرد: در عرصه علم آموزی هیچ پایانی وجود ندارد و نباید خود را فارغ التحصیل بدانیم.
 
وی با بیان این که تربیت، علم، مطالعه و رسیدن به مقام رب بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: معلم و مربی کسی است که با جهل مبارزه می‌کند و می‌خواهد علم را جایگزینِ آن کند.
 
امام جمعه بهشهر با تاکید بر ارزش و جایگاه معلم افزود: معلم نباید دغدغه داشته باشد بلکه باید در امانتی که به او سپرده شد متمرکز شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
بگیریم جدٌی ره پرورش ، ببندیم بکارش درست در روش . چه راهی برایش به از راه دین ؟ بَرَد از میان نفُسُ خواهی و کین. کجا خود نمائی کند مرد دین؟ زند سر چنین کاری از مشرکین . کسی کو وجودش پر از موجهاست ، زِ ایمان ، و پیگیرِ آن اوجهاست ، همیشه تعقٌل بود کار ِ او ، چه امری بود بهتر از این بگو؟ مهمٌ است تخصٌص برایش مدام ، نورزد یقین غفلت از هیچکدام .
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
سلامت کنم ای رفیق شریف ، مؤدٌَب ندارد به مَردی حریف . لطیف است گفتار هر کس که او ، ز اسلام و ایمان برده است بو. سخن گر بمهر و صمیمانه بود ، یقین حکمتش قلب منصف ربود . بزرگی به عقل است و ایمان و دین ، چه باشد ز ایران چه باشد ز چین .
0
0