۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۵۱۶۰۹
حجت‌الاسلام حیدری خبر داد؛

بازگشایی اماکن مذهبی مازندران در شهر‌های با وضعیت سفید

بازگشایی اماکن مذهبی مازندران در شهر‌های با وضعیت سفید
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اماکن مذهبی مازندران در شهر‌های با وضعیت سفید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از بازگشایی اماکن مذهبی شهر‌های با وضعیت سفید و کم‌خطر استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، درب مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به روی نمازگزاران و زائران در شهر‌های با وضعیت سفید باز خواهند شد.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر این که شهر‌هایی که در وضعیت سفید قرار ندارند نمی‌توانند درب اماکن مذهبی را بدون هماهنگی با ستاد مقابله با کرونای شهرستان بازگشایی کنند، افزود: در حال حاضر اماکن مذهبی شهرستان‌های میاندورود، سوادکوه شمالی، محمودآباد و کلاردشت به روی زائران باز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: بازگشایی بقاع متبرکه در مناطق با وضعیت سفید باید با حفظ پروتکل بهداشتی باشد و شهروندان برای زیارت اماکن متبرکه حتما از دستکش و ماسک استفاده کنند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که محوطه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شوند، گفت: محدودیت‌هایی مانند توزیع غذای نذری در اماکن مذهبی همچنان ادامه دارد و نمازگزاران برای اقامه نماز در اماکن مذهبی حتما از مهر‌های شخصی استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برون رفت از شرایط فعلی نیازمند عزم و همکاری ملی در همه بخش‌های کشور است، بیان داشت: باید با عمل به توصیه‌های بهداشتی ویروس منحوس کرونا را شکست دهیم.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که از ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد یک عزم ملی در همه سطوح کشور برای مقابله با این بیماری بودیم، ادامه داد: باید این تلاش‌ها و رعایت پرتکل‌های بهداشتی تا ریشه کنی کامل این ویروس ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدافعان سلامت در مقابله با ویروس کرونا، بیان داشت: پزشکان و پرستاران در خط مقدم دفاع از سلامت مردم قرار دارند و تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان نزد ملت بزرگ ایران محفوظ خواهد ماند./۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات