۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۵۱۵۶۸
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ:

بهره مندی از وجود علما سبب می‌شود رنگ و بوی خدایی به خود بگیریم

بهره مندی از وجود علما سبب می‌شود رنگ و بوی خدایی به خود بگیریم
امام جمعه نوشهر بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت علما و بزرگان دین از سوی طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: به طور حتم ماندن در کنار علما سبب می‌شود رنگ و بوی خدایی به خود بگیریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق خود که به صورت مجازی برای طلاب مدارس علمیه استان پخش شد بر ضرورت توجه به دعا و استغفار در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: دعا بلا را از انسان دور می‌کند.
 
وی در ادامه سخنان خود افزود: ماه مبارک رمضان علاوه بر این که ماه دعا و استغفار است ماه تمرین، خودسازی و اصلاح اخلاق است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر کسی در ماه رمضان نسبت به اصلاح اخلاق خود گام بردارد جواز عبور از صراط را به دست آورده است، خاطرنشان کرد: در این ماه با فضیلت تصمیم بگیریم غیبت نکنیم، در جهت اصلاح اخلاق خود گام برداریم و از صفات رذیله به شدت دوری کنیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید در این روز‌های پرفیض با دعا به درگاه خداوند متعال از او بخواهیم حب مال و مقام، حسادت ها، عقده‌ها و کدورت‌های قلبی را از ماه بگیرد، تصریح کرد: باید از درگاه خداوند متعال بخواهیم تا شک و تردید ها، کبر، خود بزرگ دینی و خود برتر بینی را از ما بگیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که ابتدا باید خانه دل را پاک و از اقیار خالی کنیم و بعد خواسته‌های خود را از درگاه خداوند متعال طلب کنیم، بیان داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بیان خواسته‌های قلبی ما به درگاه پروردگار هستی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت تغییر درونی در انسان است، باید جستجو کنیم پس از گذشت چند ماه مبارک رمضان چقدر توانسیم با کلام الهی انس بگیریم و در خود تغییر ایجاد کنیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت علما و بزرگان دینی از سوی طلاب جوان حوزه تأکید کرد و افزود: به طور حتم ماندن در کنار علما موجب می‌شود رنگ و بوی خدایی به خود بگیریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که خلاق تنها در رابطه انسان با انسان نیست بلکه در رابطه انسان با خودش نیز هست، ادامه داد: علم اخلاق علم خودسازی است و اخلاق علاوه بر این که رابط انسان با انسان را بیان می‌کند رابطه انسان با خود وخداوند را بیان می‌کند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات