۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۵۱۷۹۴

اهداف پیدا و پنهان حملات موشکی اسرائیل به اراضی سوریه

اهداف پیدا و پنهان حملات موشکی اسرائیل به اراضی سوریه
به اعتقاد کارشناسان، بر اساس رویکرد مقامات سوری که معتقدند اولویت اصلی در حال حاضر آزادسازی کامل سوریه و نابودی کامل تروریسم است، محور مقاومت مقابله با اسرائیل را به تاخیر انداخته است.

به گزارش خبرگزاري رسا، سامانه دفاعی ارتش سوریه یک حمله موشکی اسرائیل به مرکز تحقیقات و قرارگاه نظامی در حومه شرقی حلب را رهگیری و خنثی کرد؛ این حمله به بهانه "مقابله با تهدیدات ایران از سوریه" صورت گرفته و در نوع خود پنجمین حمله رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته محسوب می شد.

به رغم آنکه بر اساس بیانیه رسمی دمشق، اهداف مورد نظر این حملات محقق نشده است اما به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد این حملات را ادامه دهد و این سوال پیش می آید که برنامه تداوم حملات موشکی از سوی آمریکا طرح ریزی شده یا رژیم صهیونیستی؟

تحلیلگران معتقدند که حملات موشکی متعدد و مکرر رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه، یک استراتژی اسرائیلی آمریکایی است که به "ضربه های جزئی" معروف است، چنانکه رژیم صهیونیستی خود را در جایگاه مسابقه با زمان می داند و به خوبی دریافته است که جنگ علیه سوریه به زودی تمام می شود که این به معنای تقویت حضور مقاومت در سوریه و انتقال جبهه به نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی است و همچنین این رژیم از ایجاد پایگاه‌هایی که بعد ها به مناطق استراتژیکی تبدیل شود، هراس دارد و این هراس به خوبی از طریق ادامه حملات موشکی اسرائیل به خاک سوریه مشاهده می شود.

از سوی دیگر، به اعتقاد کارشناسان، بر اساس رویکرد مقامات سوری که معتقدند اولویت اصلی در حال حاضر آزادسازی کامل سوریه و نابودی کامل تروریسم است، محور مقاومت مقابله با اسرائیل را به تاخیر انداخته است، این کارشناسان اذعان دارند که تا زمانی که تحریم های آمریکا عملی باشند، رژیم صهیونیستی وارد یک جنگ سنتی نخواهد شد و به همین دلیل است این رژیم که بر روی زمان سرمایه گذاری می کند و توجه خود را بر این مسئله معطوف کرده است، چرا که به خوبی حجم خطرات جنگ با مقاومت را دریافته است و به خوبی می داند که توانایی تحمل حملات موشکی مقاومت علیه خودش را ندارد و به همین دلیل سعی در جلوگیری از آن می کند.

از سوی دیگر، به عقیده کارشناسان، روسیه اهمیتی به درگیری میان اسرائیل و کشورهای عربی که شمارشان به حدود 100 کشور می رسد اهمیتی نمی دهد، بلکه با انجام مذاکرات و با تلاش برای نزدیک ساختن دیدگاهها و خروج تروریست ها از سوریه، به دنبال تثبیت جایگاه خود به عنوان جایگزین آمریکا در سوریه است .

کارشناسان نظامی معتقدند آنچه که هم اکنون در سوریه در جریان است جنگ مداوم میان محور مقاومت و اسرائیل است که با ایجاد یک اتاق عملیاتی به صورت لجستیکی از تروریست ها حمایت می کند و تقسیم وظایف میان 5 جبهه دشمنی و تجاوز علیه سوریه را بر عهده دارد، این 5 جبهه عبارتند از اول حملات ترکیه در شمال، دوم خود رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه، سوم آمریکا در شرق سوریه،چهارم تحریم های اقتصادی علیه سوریه، پنجم تروریست ها که به عنوان ارتش جایگزین آمریکا، اسرائیل و ترکیه محسوب می شوند.

به گفته کارشناسان، حمله موشکی اسرائیل علیه اراضی سوریه با هدف تحریک کردن عوامل خفته ای است که ممکن است در سوریه حضور داشته باشند و همچنین تاکید در عرصه داخلی رژیم صهیونیستی که نتانیاهو همچنان سوپاپ اطمینان و نماد قدرت نظامی و فرماندهی نظامی اسرائیل محسوب می شود که ممکن است باعث شود برخی کشورهای منطقه با این تصور که نمی توانند از شر رژیم صهیونیستی خلاص شوند رو به عادی سازی روابط با این رژیم بیاورند.

طبق تحلیل کارشناسان، طبیعت اهداف رژیم صهیونیستی در سوریه زمان بندی شده است و آنها اهداف استراتژیکی هستند که نیازی به جنگ بین رژیم اشغالگر صهیونیستی و سوریه ندارند، بلکه نیازمند تلاش اسرائیل برای ضربه زدن به ارتش سوریه و تحریک شهروندان علیه دولت سوریه است که خواستار واکنش دمشق به تجاوزات اسرائیل هستند.

درسوی دیگر در حالی که روسیه به دنبال توافق و آشتی با کشورها در جهان و همچنین توافق با رژیم صهیونیستی است، این روسیه است که تصمیم می گیرد چه زمانی باید حملات رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد و این در حالی است که رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا حمایت می شود.

نظر شما چیست؟

حملات مکرر رژیم صهیونیستی را در یک بازه زمانی نزدیک چگونه ارزیابی می کنید؟

در سایه تداوم حملات رژیم صهیونیستی نقش روسیه چیست؟

آیا رژیم صهیونیستی در جال به وجود آوردن واقعیت های جدید رد منطقه است؟

/1360/
منبع:جام نیوز
ارسال نظرات