۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۵۱۸۷۹
پیشنهاد مدیر حوزه های علمیه استان فارس:

۱۵ رمضان به عنوان «روز کرامت» نامگذاری شود

۱۵ رمضان به عنوان «روز کرامت» نامگذاری شود
حجت الاسلام استوار میمندی شرکت کنندگان در طرح همدلی مؤمنانه را رهروان امام حسن(ع) دانست و خواستار نامگذاری نیمه رمضان به عنوان روز کرامت شد.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که کریم اهل بیت(ع) بودن معروف ترین لقب امام حسن(ع) است، اظهار کرد: البته همه اهل بیت(ع) از این ویژگی برخوردار هستند اما جلوه هایی در زندگی امام حسن(ع) آن را پررنگ تر می کند.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس به جلوه ای از بخشندگی امام حسن(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن(ع) در موارد فراوانی انفاق کرده اند یا دست گیری داشته اند همانند ماجرای غلام سیاهی که مقداری از غذای خود را به سگی می داد و امام حسن(ع) با مشاهده آن، غلام و باغ را خریداری و پس از آن غلام را آزاد و باغ را نیز اهدا کرد.

حجت الاسلام استوارمیمندی تبیین کرد: هر نیازمندی که به امام حسن(ع) مراجعه می کرد با دست خالی باز نمی گشت و افرادی که شیعه امام حسن(ع) هستند باید از این ویژگی الگو بگیرند؛ مطرح شدن طرح مواسات از سوی رهبر معظم انقلاب به درستی بود و افرادی که در این ایام برای رسیدگی به نیازمندان قدم برداشتند از رهروان امام حسن(ع) هستند.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: در نیمه رمضان به مناسبت ولادت امام حسن(ع) تمام نانوایی های استان فارس نان رایگان در اختیار مردم قرار می دهند که چنین کاری می تواند در تمامی استان ها و در تمامی موارد و اصناف اجرا شود تا شاید نیمه رمضان به عنوان روز کرامت نامیده شود./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات