۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۰۶۲۵۱
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

90 مبلغ از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی به استان خوزستان اعزام شدند

90 مبلغ از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی به استان خوزستان اعزام شدند
حجت الاسلام کوثری از اعزام 90 مبلغ از سوی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استان خوزستان با هدف تبلیغ دین و تسکین آلام مردم سیل زده خبرداد.

حجت الاسلام احمد کوثری عضو دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های دفتر این مرجع تقلید در اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ایشان دستور فرمودند در پی موفقیت آمیز بودن مراحل قبلی اعزام مبلغان از سوی این دفتر به استان خوزستان، اقدامات جدیدی در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: از این رو در دو مرحله حدود 50 مبلغ فرهنگی و جهادی از سوی مؤسسه دارالاعلام و حدود 40 مبلغ جهادی و فرهنگی از مرکز تخصصی فقه و اصول مدرسه امام کاظم(ع) به استان خوزستان اعزام شدند.

معاون آموزش مرکز تخصصی دارالإعلام در ادامه با اشاره به فعالیت های این گروه تبلیغی در استان خوزستان گفت: این افراد قرار است علاوه بر برگزاری منبر و اقامه نمازجماعت به برگزاری حلقات  معرفتی، تشکیل کلاس های عقیدتی و پرسش و پاسخ و همچنین سرکشی به مردم محروم و سیل زده اقدام کنند.

حجت الاسلام کوثری یادآورشد: این مبلغان در مناطق محروم و سیل زده استان خوزستان به تبلیغ می پردازند و برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و شهادت امیرالمؤمنین(ع) و همچنین مراسم ولادت امام حسن مجتبی(ع) و  مراسم وفات حضرت ام المؤمنین خدیجه(س) از دیگر کارهای این مبلغان است.

وی با اشاره به تأکید بزرگان حوزه مبنی بر لزوم ارتباط صمیمانه روحانیت با مردم برای تأثیرگذاری بیشتر افزود: از جمله فعالیت های تبلیغی مبلغان در ماه مبارک رمضان امسال  جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، تبلیغ چهره به چهره، سرکشی به اهالی محل تبلیغ،  تشکیل حلقه های بصیرتی ویژه جوانان و بزرگسالان خواهد بود.

حجت الاسلام کوثری در ادامه با اشاره به این که مؤسسه دالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) علاوه بر قم در شهرهای شیراز و اهواز نیز دارای شعبه فعال است، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که این مبلغان انجام می دهند، شناسایی افراد مستعد و معرفی آنها به مؤسسه دارالاعلام اهواز جهت شرکت در دوره های کوتاه مدت نقد وهابيت است./1330/ج

ارسال نظرات