۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۵۱۸۹۶

۹۰۰ سبد غذایی در بین نیازمندان استان بوشهر توزیع می‌شود

۹۰۰ سبد غذایی در بین نیازمندان استان بوشهر توزیع می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان ۹۰۰ بسته غذایی در قالب طرح همای رحمت میان نیازمندان بوشهری توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامرضا حاجیانی در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به نقش مهم این نهاد مردمی در رسیدگی به مردم پرداخت و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر دارای 7 اصل شامل بی‌طرفی، بی‌غرضی، مستقل و نداشتن وابستگی، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی است که اهداف راهبردی آن نجات زندگی انسان‌های در معرض خطر و مشکل، آمادگی مقابله با سوانح و بحران‌ها، ذخیره سازی کالاهای امدادی و بازتوانی افراد پس از سوانح است.

وی با بیان اینکه 52 حادثه در جهان جان انسان‌‌ها را به مخاطره می‌اندازد خاطر نشان کرد: ایران در یکی از مناطق حادثه خیز جهان قرار گرفته و در برخی از حوادث ایران جزو 10 کشور پرریسک و حادثه خیز جهان رتبه بندی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از فعالیت 18 پایگاه امداد و نجات در استان خبر داد و بیان کرد: پایگاه‌‌های امدادی استان بوشهر شامل 9 پایگاه جاده‌ای، 5 پایگاه ساحلی و دریایی، و پایگاه‌های کوهستان، هوایی، سگ های نجات(آنسَت) زنده یاب، جستجوگر و مراکز واکنش سریع است.

حاجیانی با بیان اینکه سال گذشته سال پرحادثه‌ای در کشور ثبت شد تصریح کرد: سیل در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان از جمله حوادث سال قبل بود که جمعیت هلال احمر استان بوشهر به عنوان معین خدمات زیادی به این مناطق ارائه کرد.

وی اعزام تیم 42 نفری به پل دختر را از جمله فعالیت در رسیدگی به سیل‌زدگان لرستانی دانست و خاطر نشان کرد: در سیل خوزستان نیز تیم 38 نفری قایقرانی خدمات ویژه‌ای ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه 15 کامیون لوازم زیستی و غذایی به مناطق سیل زده ارسال شد گفت: در سیل امسال در سیستان و لوچستان و هرمزگان جمعیت هلال احمر استان بوشهر 4 کامیون لوازم زیستی و غذایی ارسال کرد.

حاجیانی با بیان اینکه در فروردین امسال سیل در کنگان خسارتی وارد کرد افزود: هلال احمر در این بحران خدمات گوناگونی از جمله نجات 40 نفر در مناطق صعب‌العبور با 4 پرواژ هلی کوپتر انجام داد.

وی برگزاری 160 مانور را از دیگر فعالیت جمعیت هلال احمر استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: در مانور هسته‌ای هلال احمر نقش مهم و تاثیرگذاری در امدادرسانی ایفا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به بحران کرونا و نقش امدادگران هلال احمر افزود: در 40 روز عملیات غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی و خروجی شهرها یک میلیون نفر غربالگری شدند.

حاجیانی با بیان اینکه این نهاد در رسیدگی به نیازمندان در بحران کرونا خدمات مختلفی با همکاری افراد خیر انجام داده است گفت: در راستای رسیدگی افراد نیازمند با همکاری خیران بسته‌های معیشتی و غذایی میان افراد نیازمند توزیع شد.

وی از اجرای طرح همای رحمت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان 900 بسته غذایی در قالب طرح همای رحمت میان نیازمندان بوشهری به ارزش هر بسته بین 200 هزار تا 300 هزار تومان توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به بیماران خاص افزود: 3000 نفر بیمار خاص در استان بوشهر وجود دارد که 30 هزار ماسک و 3 هزار ژل ضدعفونی میان آنان توزیع می‌شود.

حاجیانی تصریح کرد: در این راستا 434 نفر از مددجویان تحت پوشش قرار گرفتند و 130 میلیون تومان کمک بلاعوض در تامین دارو دریافت کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی 109 خانه هلال و خانه داوطلب در استان بوشهر افزود: در هفته هلال احمر 2 خانه هلال و داوطلب در عالی شهر و نیروگاه بوشهر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تعداد اعضای داوطلب را یک‌هزار و 919 نفر دانست و تصریح کرد: در مجموع تعداد جوانان و داوطلبان 3 هزار و 439 نفر است.

حاجیانی رسیدگی به 709 حادثه در سال قبل، فعالیت‌های آموزشی و دانشگاهی و فرهنگی هنری را از دیگر برنامه‌ها دانست./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات