۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۵۱۹۱۳
امام جمعه موقت کاشان:

دعا‌ گنجینه ای گرانبها و بی انتها از عرفان و سبک زندگی است

دعا‌ گنجینه ای گرانبها و بی انتها از عرفان و سبک زندگی است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دعا‌ها گنجینه گرانبها و بی انتهایی از عرفان و اخلاق و تربیت و سبک زندگی است که خداوند به برکت اهل بیت (ع) در اختیار شیعه قرار داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند برخی دعا ها را با صراحت و برخی را به اشاره به ما گفته است.

وی صحبت کردن با خداوند و دعا کردن را یک ارزش برای انسان دانست و افزود: یکی از چیز‌هایی که خداوند در قرآن در غالب دعا به ما آموزش می‌دهد این است که انسان در دعا بلند نظر باشد و به کم قناعت نکند.

حجت الاسلام اسلامی تبار به برخی از بلند نظری‌های انسان اشاره کرد و اظهار داشت: یک نمونه از بلند نظری انسان این است که هنگامی که درخواستی از خدا دارد تنها به امور مادی اکتفا نکند و امور معنوی را نیز در نظر داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان هنگامی که درخواستی از خدا دارد تنها امور دنیوی را نظر نگیرد بلکه امور اخروی را هم در نظر داشته باشد به ویژه اینکه به مقام قرب الی الله توجه داشته باشد و مقرب درگاه الهی باشد و خودش را به خدا نزدیک کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان در دعا کردن تنها خودش را نباید در نظر داشته باشد و همه انسان‌ها را نیز در نظر داشته باشد، چرا که یکی از شروط استجابت دعا برای دیگران دعا کردن است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه دعا یکی از میراث‌های گرانبهایی است که از اهل بیت (ع) به شیعه رسیده است، افزود: اهل بیت (ع) در دعا کردن سنگ تمام گذاشته اند.

وی ادامه داد: دعا‌ها گنجینه گرانبها و بی انتهایی از عرفان و اخلاق و تربیت و سبک زندگی است که خداوند به برکت اهل بیت (ع) در اختیار شیعه قرار داده است که یک نمونه آن صحیفه سجادیه است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان بلند نظر در دعا دیگران را در نظر دارد و تنها محدود به خود نیست که این نیز نشانه کریم بودن خدا است که عافیت و سلامتی و خوشی را برای همه می‌خواهد.

وی دعا‌ها را نمونه‌ای از اهتمام به امور دیگران دانست و ادامه داد: انسان توان خدمت به همه انسان‌ها را ندارد، اما توان دعا کردن برای همه انسان‌های نیازمند به دعا را دارد و دعا‌ها نیز بسیار موثر است.

امام جمعه موقت کاشان لزوم خواندن دعا‌های ۱۴ گانه در ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز را یادآور شد و گفت: ۱۰ دعا از این دعای ۱۴ گانه برای دیگران است و ۴ دعای آخری آن برای خود انسان است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات