۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۵۱۹۱۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برگزاری رزمایش همدلی در کشور جهاد فی سبیل الله است

برگزاری رزمایش همدلی در کشور جهاد فی سبیل الله است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه رزمایش همدلی یک جهاد فی سبیل الله است، گفت: باید برای حاکمیت دین خدا وارد میدان مبارزه شویم و از مال و جان خود بگذریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در ادامه برگزار نشدن نماز جمعه در استان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، مهمترین توصیه‌های هفتگی خود به مردم استان را در قالب «پیام جمعه» بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم در این ماه نورانی بازگشت واقعی به سمت خدای تبارک و تعالی داشته باشیم و از فرصت‌های نورانی آن نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به آیه ۱۲ سوره حدید اظهار کرد: باید در دنیا به گونه‌ای زندگی کنیم که در قیامت سرافراز و سربلند باشیم و این تنها با ثابت قدم ماندن در مسیر حق و حقیقت و حرکت در مسیر اولیاء و انبیاء الهی محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به در پیش بودن میلاد سراسر نور امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: بیایید محسنانه زندگی کردن را یاد بگیریم و به دیگران نیز یاد دهیم؛ به یقین در شرایط کنونی جامعه بیش از گذشته نیازمند تبلور ویژگی احسان امام مجتبی (ع) در جامعه هستیم.

وی با اشاره به جاری بودن رزمایش محسنانه و مؤمنانه در جای جای کشور خاطرنشان کرد: برگزاری رزمایش همدلی در کشور در شرایط کرونایی در واقع لبیک به امام حسن مجتبی (ع) و خدای تبارک و تعالی است که همه نسبت به آن وظیفه دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه رزمایش همدلی یک جهاد فی سبیل الله است، تصریح کرد: باید برای حاکمیت دین خدا با همه توان وارد میدان مبارزه شویم و از مال و جان خود بگذریم تا رستگار شویم و این وعده حق تعالی است که تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه هر کسی به هر نحوی که می‌تواند باید در این رزمایش همدلی ایفای نقش کند، ابراز کرد: مردم می‌تواند با یاری رساندن به دستگاه‌های خدمات رسان و یا کمک مالی به مؤسسه‌های خیریه مطمئن و یا حتی به صورت مستقل و خانوادگی در این جهاد فی سبیل الله نقش آفرین باشند؛ مبادا این فرصت نورانی بگذرد و ما در این جهاد نقشی نداشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مشارکت در رزمایش همدلی سبب برکت در زندگی می‌شود، گفت: اطعام و اکرام نیازمندان در این رزمایش لازم و ضروری است؛ اگر چه شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان سفره پهن کرد، اما می‌توان غذای گرم را به صورت کاملا بهداشتی درب منازل داد و در این عرصه نقش آفرین بود.

وی با اشاره به اینکه روزانه هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه تا آخر ماه مبارک ادامه دارد که مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود در این راستا را به دفتر نماینده ولی فقیه در استان تحویل دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به در پیش بودن شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: بکوشیم شب قدر به معنای واقعی کلمه در وجودمان شکل گیرد؛ اگر چه امسال امکان برگزاری مراسمات ویژه این ایام وجود ندارد، اما می‌توان فضای خانه و خانواده را به گونه‌ای ترتیب داد که از فرصت‌های شب قدر نهایت بهره را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه افتخار ما این است که شیعه علوی هستیم، اما این به تنهایی کفایت نمی‌کند، ابراز کرد: باید بکوشیم غیرت، تعصب دینی، ایمان، دشمن ستیزی، سیاستمداری و در یک کلام سیره و روش مولا علی (ع) در جامعه فراگیر و نهادینه شود که اگر این شد می‌توانیم خود را شیعه علی (ع) بدانیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به ۲۳ اردیبهشت ۵۸، سالروز لغو نهایی قانون استعماری و استکباری کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: به لطف الهی در این ۴۱ سال از عمر انقلاب، آمریکا آنچنان از ایران سیلی خورده است که دیگر لغو کاپیتولاسیون یک حرکت کوچک دیده می‌شود؛ امروز آمریکا در سراسر جهان حقیر است و ایران در بالاترین جایگاه‌های عزت قرار دارد که از این جهت باید به خود بالید./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات