۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۵۱۹۵۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

نیروی انتظامی مردمی است و برای مردم خدمت می‌کند

نیروی انتظامی مردمی است و برای مردم خدمت می‌کند
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به خدمات نیروی انتظامی گفت: افرادی که وارد پلیس می شوند باید خوشرو و خوش برخورد باشند تا اعتماد عمومی به نیروی انتظامی را دوچندان کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار سردار اشتری که به منظور معرفی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان اصفهان به اصفهان سفر کرده بود با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در مسئله شروع کرونا اظهار کرد: مجموعه نیروهای مسلح در مسئله کرونا ورود مدبرانه و دلسوزانه‌ای‌ داشته‌اند که این  امر موجب شد مدیریت ایران در مسئله کنترل کرونا بسیار برتر از سایر کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی باشد.

وی ادامه داد: در این میان همکاری مردم در همکاری جهت کنترل ویروس منحوس کرونا و دستگیری از آسیب دیدگان مالی این ایام، بسیار غیر قابل باور بود و باید گفت همکاری مردم و وحدت آنان با دستگاه‌های اجرایی در این باره، ستودنی تر از از دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به تغییر فرمانده انتظامی استان اصفهان، تصریح کرد: همواره موافق ارتقای فرماندهان حکیم و دلسوز در مقام های بالاتر هستیم و سردار معصوم بیگی یکی از فرماندهان مدیر و مدبری بودند که خدمات بزرگی برای استان اصفهان به ارمغان آوردند و امیدواریم در هر کجا که هستند موفقیتی بیش از پیش کسب کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه همه ارکان نیروی انتظامی مردمی است تاکید کرد: نیروی انتظامی نیرویی مردمی است و برای مردم انجام وظیفه می‌کند، بنابراین افرادی که در این حوزه وارد می‌شوند باید خوش رو و خوش برخورد باشند تا از این طریق اعتماد مردم نسبت به ایشان دو چندان شود.

وی خاطرنشان کرد: هر شخصی بخواهد امر خوب و نیک را با گناه پیش ببرد باید بداند که به هدفش نخواهد رسید و بلکه دورتر از هدفش خواهد شد لذا امیدواریم در امر فرماندهی نیروی انتظامی به گونه ای رفتار شود که اعتماد مردم نسبت به گذشته به این نیروها افزایش پیدا کند.

در ادامه سردار حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تبریک میلاد کریم اهل بیت(علیه السلام) اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور نیروی انتظامی به سرعت در چندین حوزه ورود پیدا کرد که حوزه نخست مقابله با احتکار لوازم بهداشتی بود که به واسطه این امر برخورد با احتکار کنندگان موجب شد ترس در میان آن فراگیر شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در دومین حوزه ای که ورود کرد مقابله با تشویش کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی بود که در این رابطه حدود ۱۳۰۰ تارنما شناسایی و ۳۲۰ نفر دستگیر شدند که در این میان عده‌ای از افراد که مدیریت این تارنماها را بر عهده داشتند در خارج از کشور زندگی می کردند که دسترسی به آنان عملاً با چالش‌های زیادی همراه بود.

فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک رسانی نیروهای نظامی به مردم در امر مبارزه با کرونا تصریح کرد: تعداد کثیری از بیمارستان های نیروی انتظامی در اختیار مبتلایان به کرونا قرار گرفت که در این رابطه بیش از ۳۰ هزار نفر مراجعه کننده در این بیمارستان حاضر شدند که اکثریت آنان از سلامت کامل برخوردار بودند و تنها عده قلیلی از آنان در این بیمارستان‌ها بستری شدند.

سردار اشتری عنوان کرد: حدود هزار تخت برای بیماران کرنایی در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه تا به امروز این هزار تخت پر نشده است و امروز کمتر از ۱۰۰ بستری را در این بیمارستان ها شاهد هستیم.

وی در خصوص یکی دیگر از اقدامات ثمربخش نیروی انتظامی در امر مبارزه با کرونا گفت: اقدام دیگری که در این امر انجام گرفت استفاده از تجهیزات نیروی انتظامی اعم از کلیه خودروهای آبپاش برای ضدعفونی شهر و مکان های مختلف بود که هدف از این امر ابتدا کمک رسانی به مردم و در مرحله بعد تقویت روحیه مردم در خصوص مردمی بودن نیروی انتظامی بود زیرا این تجهیزات متعلق به مردم است.

فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل موادی ورودی و خروجی استانها برای امر مبارزه با کرونا گفت: حدود سه هزار مسیر در کنترل قرار گرفت که بدون هیچ تنشی با همکاری مردم کنترل این مسیر ها میسر شد و حتی شاهد بودیم که در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه مردم نهایت همکاری را با دستگاه‌های اجرایی داشتند.

سردار اشتری تاکید کرد: مصوب کردن قوانین در ستاد مقابله با کرونا به مراتب آسان تر از اجرای این مصوبات است که نباید این امر نادیده گرفته شود.

وی با ورود به مسئله تغییر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سردار معصوم بیگی با اینکه اصفهانی نبودند اما ارتباط و تعامل خوبی در این چند سال به وجود آوردند و دستاوردها و اقدامات بزرگی را به سرانجام رساند اما بنا به شرایط خانوادگی مجبور به عزیمت تهران هستند و به یاری خدا در حوزه فرماندهی پلیس پیشگیری کشور خدمت رسان خواهند بود.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب جایگزین برای سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: انتخاب فرمانده انتظامی جایگزین در استان اصفهان از ماه ها پیش و حتی قبل تر از مسئله شیوع کرونا در حال بررسی بود تا شخصی مدیر و مدبر در این سمت به انجام وظیفه بپردازد چرا که اصفهان یکی از استان‌های مهم کشور است، لذا با همفکری و بررسی‌های زیاد تصمیم بر این شد، سردار میرحیدری از فرماندهان مدیر، مدبر و دلسوز نیروی انتظامی که در حال حاضر عهده دار فرماندهی نیروی انتظامی در استان یزد هستند در اصفهان مشغول به خدمت شوند و امید است در این راه موفقیت هایی در خور نام اصفهان کسب کنند./1304//101/خ

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات