۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۱۹۵۹
نظر وارده؛

مصاف با مصاف

مصاف با مصاف
اولویت اصلی امروز جامعه ما اقتصاد است که تلاش برای پاسخگو کردن دولت است اما جریان انقلاب نباید بازی تیم‌های سایبری را بخورد و در تعیین اولویت درگیر اشتباه شناختی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نگرش جریانی به اتفاقات کمک می‌کند تا سوژه را در بستر کلی موضوع و در کنار اتفاقات دیگر تحلیل کنیم که این اتفاق به مراتب از بررسی موردی و نگاه تکنیکی و تنها بهتر است.

زمانی که یک اتفاق را بر بستر احتمالات و چرایی بررسی کردیم، در دام چیستی و چگونگی نمی‌افتیم تا روایت داستان بر معیار چیستی تحریف شود و راوی داستان با هر سلیقه‌ای که باشد، مسیر را به سمتی که صاحب آن رسانه‌ میل دارد، پیش ببرد.

اینجاست که مخاطب از حقیقت موضوع مطلع می‌شود و برخورد او نسبت به جریانات و سیاست‌گذاری‌ها تغییر می‌کند، در واقع مخاطب جریانی با نگاه تیزبینانه اتفاقات را به هم متصل می‌کند تا یک گراف کامل از موضوعات به دست بیاورید و در این نگاه احتمال خطا کمتر است.

 

مصاف با مصاف

 

اولویت‌نشناسی در اتفاقات مختلف

روزنامه فرهیختگان صفحه اول روزنامه خود را با تیتر مصاف با عقلانیت آتش تهیه درگیری میدانی را آغاز کرد که بررسی آن نشان از حمایت معنوی دوباره دکتر ولایتی از دولت آقای روحانی و مرحوم حجت الاسلام هاشمی دارد.

فارغ از انتقاداتی که به موسسه مصاف وجود دارد و گذشته پر اشتباه علی اکبر رائفی پور اما بر کسی پوشیده نیست و به اذعان بعضی اساتید معتقدند که او چند سالی است که مسیر بهتری را نسبت به گذشته داشته باشند.

مسئله درباره یک شخصیت محبوب برای نسل جوان نیست بلکه موضوع ورود او به حوزه‌هایی است که شاید هزینه‌بر بوده است که از جمله آنها دعوت آشنا به مناظره بوده که این اقدام او آغازی بر همه درگیری‌ها شد.

قطعا جریانی بر آتش اختلاف روزنامه فرهیختگان دمید تا اولویت اول کشور را به حاشیه براند که اقتصاد است و از این سو رسانه‌ها فرصتی برای پاسخگو کردن دولت نداشته باشند و آنقدر درگیر دعواهای مجازی بشوند تا قشر مستضعف جامعه فراموش شود.

 

مصاف با مصاف

 

چرا درگیری را به کف تایم‌لاین کشیدند

تیم‌های سایبری نزدیک به دولت فضای توئیتر را پر از کلیپ‌ها و مطالبی کردند که تقطیع سخنرانی رائفی پور بود تا بتوانند او را متهم کنند و از طرف دیگر هواداران او نیز به وسط معرکه آمدند و آنقدر اوضاع به هم ریخت که تحلیل آن کمی سخت می‌نماید.

این عملیات رسانه‌ای درباره رائفی پور یک اقدام ایذایی است برای زمان‌های دیگر تا آرام آرام هر شخصیت کم اشتباه و همراه با انقلاب را از میدان به در کنند و از طرف دیگر انرژی جریان انقلابی را از موضوع اقتصاد به سمت درگیری‌های بدون اولویت سوق دهند تا جامعه را به سمت عصبی شدن ببرند، هر چند حضور و همگامی جریان آلبانی نشین در درگیری‌های رسانه‌ای نمی‌توان نادیده گرفت. /882/ 704/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
خیلی خوبه
متاسفم که جریان ولایتی باز هم داره کار دست بچه انقلابی ها می ده
چقدر ساده بودیم که فکر می کردیم، فرهیختگان داره درست عمل می کند
2
0