۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۵۲۰۵۵
محمد عیسی:

شیعیان و اهل تسنن برادران ایمانی یکدیگر هستند

شیعیان و اهل تسنن برادران ایمانی یکدیگر هستند
دبیرکل اتحادیه جهان اسلام بیان داشت: چیزی که به اختلافات دامن می زند، فرقه گرایی است و گرنه اهل تسنن و شیعیان درباره درپیش گرفتن میانه روی هم نظر هستند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ محمد عیسی دبیرکل اتحادیه جهان اسلام بیان داشت که شیعیان برادران اهل تسنن هستند و تنها چیزی که به اختلافات میان آنها دامن می زند، فرقه گرایی است که برخی بر طبل آن می کوبند و گرنه اهل تسنن و شیعیان درباره درپیش گرفتن میانه روی اختلاف نظری ندارند.

به نوشته وبسایت الخلیج آنلاین، محمد عیسی ادامه داد: هر چند که در برخی مسائل اعتقادی و فقهی میان مذاهب اسلامی اختلاف وجود دارد، ولی این اختلاف نظرها موجب نمی شود که به دین اسلام به عنوان یک پیکر، ضربه وارد آورد.

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام افزود: امت اسلامی باید تلاش کند که میان فرزندانش آگاهی و بصیرت را ترویج دهد و بدانند که هیچ کس از مجادله و تنش فکری و اعتقادی چیزی عایدش نخواهد شد.

شایان ذکر است که این سخنان دبیرکل اتحادیه جهان اسلام به ترویج فرقه گرایی از سوی وهابیت در کشورهای عربی و اسلامی اشاره دارد که این مسأله به تشکیل گروهای تکفیری در این کشورها منتهی شده است.

با روی کار آمدن محمد بن سلمان در رأس قدرت، وهابیت شاهد کاهش نفوذ در عربستان سعودی است و مسلمانان این کشور روز به روز از این فرقه ضاله متنفرتر می شوند./983/ب

ارسال نظرات