۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۰۶۹
ترامپ:

حضورمان در سوریه برای حفاظت از نفت است!

حضورمان در سوریه برای حفاظت از نفت است!
رئیس‌جمهور آمریکا به رغم تکرار ادعای واهی خود مبنی بر تمایل به کاهش حضور نظامی در خاورمیانه؛ مدعی شد تداوم استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه، صرفاً برای حمایت از نفت این کشور است.

به گزارش خبرگزاري رسا، به نقل از وبگاه کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که این روزها می‌کوشد در راستای پیشبرد کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰، روی شعار قدیمی مبنی بر بازگرداندن نظامیان آمریکایی به خانه، مانور دهد؛ در پاسخ به این سوال که چرا نیروهای این کشور را از صحرای سینا خارج کرده، مدعی شد: ما شمار زیادی از نظامیانمان را از مناطق مختلفی خارج کرده‌ایم.

وی در ادامه ادعای خود افزود: می‌دانید ما سال‌ها از مرز سوریه-ترکیه حفاظت می‌کردیم و هزاران نیرو آنجا داشتیم. اما من گفتم «یک لحظه صبر کنید. بگذارید از شما سوالی بپرسم: ترکیه و سوریه ۲ کشور بزرگ هستند و می‌دانند چطور از مرزشان حفاظت کنند. آنها سال‌ها است که با یکدیگر در حال جنگ هستند. چرا ما باید آنجا هزاران نیرو داشته باشیم؟ نهایت آنکه شمار نظامیانمان را به ۵۷ و بعد ۲۷ نفر کاهش دادیم و وقتی تنش میان این ۲ کشور بالا گرفت؛ آن ۲۷ نفر را هم (از مرز ترکیه-سوریه) خارج کردیم.

ترامپ در ادامه بزرگنمایی تصمیمات خود مدعی شد: بنابراین، اساساً از سوریه خارج شده‌ایم الا اینکه می‌خواهیم از نفت (آن کشور) محافظت کنیم. ما از نفت (سوریه) محافظت کردیم.

به گزارش مهر، ادعای ترامپ درباره بیرون کشیدن نظامیان آمریکایی از مرز ترکیه-سوریه با هدف تمایل برای عدم درگیر کردن آنها در مناقشات دیگر کشورها در حالی مطرح می‌شود که حتی سیاستمداران آمریکایی نیز این اقدام را به منزله پشت کردن واشنگتن به کردهای سوری و چراغ سبز نشان دادن به آنکارا برای عملیات نظامی علیه آنها تلقی کردند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از عدم تمایل برای مشارکت در درگیری‌های خاورمیانه سخن می‌گوید که همین دیروز مصوبه کنگره مبنی بر کاهش اختیارات جنگی علیه ایران را وتو کرد!

اما از تناقض‌گویی‌های آشکار ترامپ که بگذریم، او نخستین رئیس‌جمهور آمریکا است که بی هیچ ابایی، به هدف از حضور نظامی در سوریه که «بهره برداری از منابع نفتی این کشور است» اذعان می‌کند./1360/

ارسال نظرات