۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۶۵۲۱۴۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

کسی که آبروی مؤمنی را ببرد از سایه پرچم توحید خارج می‌شود

کسی که آبروی مؤمنی را ببرد از سایه پرچم توحید خارج می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر اهمیت ورع داشتن در زندگی، گفت: کسی که آبروی مؤمنی را ببرد خداوند او را از زیر پرچم توحید خارج خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در سخنرانی تلویزیونی شنبه شب، با بیان اینکه ورع یعنی اجتناب از گناه و این کار از انجام کارهای خوب مفیدتر است، گفت: در هنگام بیماری اگر انسان پرهیز کند از آنچه برای او مضر است بهتر از دارو خوردن اثر خواهد کرد و اگر صرفا به مصرف دارو اکتفا کند درمان نخواهد شد، در مسأله اهمیت پرهیز از گناه و اولی بودن آن بر انجام کارهای خیر نیز مسأله به همین صورت است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: در روایات ما به ویژه امام علی(ع) در رابطه با ترک معاصی و گناهان سفارشات بسیاری شده است، انجام دادن کارهای خیر باعث می‌شد آثار و خسارتهای کارهای بد ما از بین برود و همینطور هم متأسفانه کارهای بد و خطاهای ما بر روی کارهای نیک و خیر ما اثر دارد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تلاش مستمر ائمه معصومین(ع) برای سوق دادن جامعه به سمت کمتر انجام دادن گناه و کارهای خلاف، تصریح کرد: در روایات ذکر شده است اگر کسی غیبت کند از مؤمنی تا آبروی او را ببرد خداوند او را از زیر پرچم خودش خارج خواهد کرد و به زیر پرچم شیطان می‌برد و حتی شیطان نیز او را قبول نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید آبروی هیچ شخصی را در خطر قرار داد و حفظ آبروی مؤمن بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: ریختن آبروی دیگران تا این اندازه خطا و گناه بزرگی است که شخص از زیر پرچم توحید خارج خواهد شد و حتی شیطان هم او را قبول نخواهد کرد و به همین دلیل است که همه ما باید از ریختن آبروی دیگران پرهیز کنیم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات