۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۵۲۱۵۷
با حضور آیت الله میرباقری؛

مراسم عقد دو زوج جوان در امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد

مراسم عقد دو زوج جوان در امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد
در شب میلاد امام حسن مجتبی، دو زوج جوان در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری توسط آیت الله میرباقری، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، به عقد هم درآمدند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خادمان امامزاده عبدالله (ع) شهرری که از ابتدای شیوع کرونا در کشور با ضدعفونی آستان و پس از تعطیلی امامزاده‌ها، به ضدعفونی اماکن عمومی و خیابان‌ها پرداختند و برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی با تمام توان وارد عمل شدند، این بار برای سهولت ازدواج جوانان آستین همت را بالا زدند تا جوانان را راهی خانه بخت کنند.

بر همین اساس، خادمان این آستان که در طول سال برای تأمین جهیزیه خانواده‌های کم بضاعت فعالیت می‌کردند و بخشی از نذورات و موقوفه‌های مرتبط را برای خرید وسایل مورد نیاز دختران دم بخت اختصاص می‌دادند، این بار با برپایی سفره‌های عقد میزبان جوانان شده‌اند.

به طوری که در این ایام که به دلیل شیوع کرونا، تالارهای پذیرایی تعطیل شده است و امکان برپایی جشن عروسی برای جوانان وجود ندارد، خادمان آستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری با پهن کردن سفره‌های عقد، میزبان جوانان شده‌ و مراسم کوچکی با حضور حداقلی خانواده‌های زوجین تدارک می‌بینند. در نخستین اقدام این آستان برای میزبانی از زوجین در سال جاری، شب گذشته همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در جوار ضریح امامزاده عبدالله (ع) خطبه عقد زوج جوان جاری شد.

این امر در حالی است که در سال‌های گذشته بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دادند که مراسم عقد را در جوار امامزادگان و حرم‌های شریف برپا کنند، اما به مرور زمان و با تغییر سبک زندگی، برپایی مراسم عقد در اماکن مقدس رنگ و بویی دیگر گرفت و تجملات در تالارها جایگزین آن شد. البته هنوز هم خانواده‌ها و جوانانی هستند که در جوار امامزادگان آغاز زندگی مشترک خود را جشن می‌گیرند.

با این وجود در آستان امامزاده عبدالله (ع) شهرری، با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی مکرر آستان، سفره عقد پهن شده ومیزبان جوانان برای آغاز فصل جدیدی از زندگی است. روز گذشته همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت (ع) خطبه عقد دو جوان توسط آیت‌الله میرباقری خوانده شد و غلامرضازاده در این مراسم به مولودی خوانی در وصف حضرت امام حسن (ع) و این شب پرفضیلت برای آغاز زندگی پرداخت. /882/ 102/

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
دو روایت از امام حسن مجتبی علیه السلام:
1. إنَّ اللهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْمارا لِخَلْقِهِ، فَيَسْتَبِقُونَ فيهِ بِطاعَتِهِ إِلي مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفَازُوا، وَقَصَّرَ آخَرُونَ فَخابُوا.
خداوند متعال ماه رمضان را براي بندگان خود ميدان مسابقه قرار داد.
پس عدّه اي در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خوشنودي الهي از يکديگر سبقت خواهند گرفت و گروهي از روي بي توجّهي و سهل انگاري خسارت و ضرر مي نمايند.
[تحف العقول ص۲۳۴]
2. إنَّ مَنْ خَوَفَّکَ حَتّي تَبْلُغَ الاْ مْنَ، خَيْرٌ مِمَّنْ يُؤْمِنْکَ حَتّي تَلْتَقِي الْخَوْفَ .
فرمود: همانا کسي تو را - در برابر عيب ها و کم بودها - هشدار دهد تا آگاه و بيدار شوي، بهتر است از آن کسي که فقط تو را تعريف و تمجيد کند تا بر عيب هايت افزوده گردد.
0
0