۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۲۱۵۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

اطعام دادن رزق و روزی انسان را افزایش می دهد

اطعام دادن رزق و روزی انسان را افزایش می دهد
حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه اطعام دادن رزق و روزی انسان را افزایش می دهد، گفت: حسن خلق سبب افزایش روزی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در منبر مجازی با موضوع سنن الهی در معارف اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از راه‌های جلب رزق و روزی اطعام است.

وی افزود: مقصود از اطعام، توزیع غذای گرم و یا سبد کالا در بین مردم است، طبق صریح روایات؛ رزق و روزی به کسی که دیگران را اطعام می‌کند سریع‌تر وارد می‌شود از چاقو بر کوهان شتر.

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: اگر کسی به دنبال رزق و روزی بیشتر است می‌تواند با اطعام دادن به این هدف برسد؛ در اینجا اطعام دادن تنها مختص به فقرا نیست هرچند اطعام نیازمندان تأثیر بیشتری در جلب روزی خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یکی دیگر از مسائل مهم در جلب رزق و روزی را داشتن حسن رفتار دانست و اظهار داشت: انسان‌هایی که رفتارشان با دیگران خوب و نیکو است همین رفتار خوبشان سبب جلب رزق و روزی مادی و معنوی می‌شود؛ در روایت است انسان‌هایی که حسن خلق دارند روزی‌شان بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که در راستای حسن خلق موردتوجه می‌گیرد بحث نیت نیکو است گاهی اوقات انسان برای دیگران آرزوی خیر می‌کند همین باعث جلب رزق و روزی می‌شود؛ بنابراین انسان نباید تنگ‌نظر باشد و باید برای دیگران خیر بخواهد همین سبب می‌شود خداوند دست انسان را در رزق و روزی بازتر کند.

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: در روایت است انسان که دعا می‌کند برای دیگران نیز دعا و آرزوی خیر داشته باشد. مسأله بعدی آن است که انسان باید با اعضای خانواده و نزدیکان خود بیشتر حسن خلق داشته باشد و این سبب ازدیاد رزق و روزی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) افزود: گاهی اوقات انسان عمل خوبی را انجام می‌دهد مثلاً برای والدین، همسر و فرزندان هدیه تهیه می‌کند همین عمل سبب جلب رزق و روزی می‌شود.

وی اضافه کرد: روایت است هرکسی با اهل خانواده رفتار خوبی داشته باشد خداوند روزی آن فرد را افزایش می‌دهد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
دو روایت از امام حسن مجتبی علیه السلام:
1. إنَّ اللهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْمارا لِخَلْقِهِ، فَيَسْتَبِقُونَ فيهِ بِطاعَتِهِ إِلي مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفَازُوا، وَقَصَّرَ آخَرُونَ فَخابُوا.
خداوند متعال ماه رمضان را براي بندگان خود ميدان مسابقه قرار داد.
پس عدّه اي در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خوشنودي الهي از يکديگر سبقت خواهند گرفت و گروهي از روي بي توجّهي و سهل انگاري خسارت و ضرر مي نمايند.
[تحف العقول ص۲۳۴]
2. إنَّ مَنْ خَوَفَّکَ حَتّي تَبْلُغَ الاْ مْنَ، خَيْرٌ مِمَّنْ يُؤْمِنْکَ حَتّي تَلْتَقِي الْخَوْفَ .
فرمود: همانا کسي تو را - در برابر عيب ها و کم بودها - هشدار دهد تا آگاه و بيدار شوي، بهتر است از آن کسي که فقط تو را تعريف و تمجيد کند تا بر عيب هايت افزوده گردد.
0
0