۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۲۱۸۵
حجت الاسلام شکریان:

تلاش طلاب و گروه‌های جهادی در خدمات رسانی به مردم ستودنی است

تلاش طلاب و گروه‌های جهادی در خدمات رسانی به مردم ستودنی است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تلاش جهادی طلاب، روحانیان و گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا و خدمات رسانی به مردم را ستودنی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هیأت اندیشه ورز با بسیج رسانه بابل با اشاره به عزم ملی ایجاد شده در مقابله با ویروس کرونا در کشور گفت: مجاهدت‌های کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم این جبهه و همچنین حضور پررنگ خیران و گروه‌های جهادی در مقابله با این بیماری و همچنین تولید و توزیع اقلام بهداشتی قابل وصف نیست.
 
وی با بیان این که عمل به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی و خودداری از سفر‌های غیر ضروری در مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا قابل تقدیر است، افزود: این امر در کاهش روند گسترش این بیماری نقش سازنده‌ای داشته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به اهمیت نقش سازنده‌ مساجد در کمک رسانی به نیازمندان و محرومان اشاره کرد و بیان داشت: در همه بحران‌ها، وقوع مشکلات و خطرات می‌توان از ظرفیت مساجد به‌ویژه فعالان فرهنگی و ائمه جماعات بهترین بهره را گرفت که در پی شیوع این ویروس منحوس نیز شاهد بهره گیری از این ظرفیت بالا هستیم.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که هیچ گاه مساجد و هیأت مذهبی تعطیل نشده است، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان که ماه تبلیغ دین و معارف اهل بیت (ع) است، فعالیت‌ها و برنامه‌های تبلیغی با بهره گیری از ظرفیت‌های جایگزین انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به این که فعالیت‌های تبلیغی در این روز‌های خاص با مهندسی و براساس شرایط روز جامعه به صورت مجازی صورت می‌پذیرد، بیان داشت: این سازمان توانست با کمک روحانیان آشنا به عرصه مجازی با تشکیل کانال در مساجد و هیأت های مذهبی سخنرانی‌های مجازی را در فضای مجازی بسط و گسترش دهد و امید داریم با توجه به فرصت به وجود آمده آن را ادامه دهیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که فعالیت‌های مرتبط با مساجد نظیر برنامه‌های قرآنی، تبلیغی و فرهنگی در فضای مجازی دنبال می‌شود، تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های مجازی، صله ارحام مجازی و انجام مراسم و اعمال ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی با قدرت و قوت بیشتری انجام می‌شود.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه به اقشار کم درآمد جامعه اشاره کرد و گفت: پس از رهنمود‌های مقام معظم رهبری شاهد یک حرکت ملی برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه هستیم.
 
وی با تاکید بر ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی، ادامه داد: در همین راستا قرارگاه رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه تشکیل شد که در توزیع و تقسیم این اقدامات خیرخواهانه بسیار اثرگذاربوده است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
احسنت
0
0