۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۵۲۱۹۸
حمله کرونا به کاخ‌سفید؛

تست مدیر مطبوعاتی معاون ترامپ هم مثبت شد!

تست مدیر مطبوعاتی معاون ترامپ هم مثبت شد!
تنها یک روز پس از آن که تست کرونا یکی از کارکنان تیم دونالد ترامپ مثبت اعلام شد، کاخ سفید گزارش کرد که تست کرونا کیتی میلر، مدیر مطبوعاتی مایک پنس، معاون ترامپ هم مثبت بوده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، تنها یک روز پس از آن که تست کرونا یکی از کارکنان تیم دونالد ترامپ مثبت اعلام شد، کاخ سفید گزارش کرد که تست کرونا کیتی میلر، مدیر مطبوعاتی مایک پنس، معاون ترامپ هم مثبت بوده است.

خانم میلر که همسر استیون میلر، مشاور ارشد سیاست‌گذاری کاخ‌سفید است، معمولا در کنار مایک پنس حضور دارد و به همراه او در دیدارها و سفرها شرکت می‌کند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، روز جمعه، هشتم مه، نتیجه تست کرونا خانم میلر تنها دقایقی پیش از پرواز آقای پنس و تیم همراهش به ایالت اوهایو مشخص شد و همین موضوع باعث تاخیر در بلندشدن هواپیما شد تا افرادی که مستقیما با خانم میلر در ارتباط بوده‌اند مورد معاینه و تست کرونا قرار گیرند.

کاخ‌سفید مدتی است که از دونالد ترامپ و مایک پنس به طور روزانه تست کرونا می‌گیرد و سرویس مخفی که مسئول حفاظت از جان رئیس‌جمهوری و معاون اوست می‌گوید "تک‌تک ملاحظات برای حفاظت از رییس‌جمهوری" را انجام می‌دهد.

روز جمعه، هشتم مه، رخنه ویروس کرونا به نزدیک‌ترین حلقه دستیاران و کارمندان رئیس‌جمهوری و معاونش در حالی گزارش شد که شمار جان باختگان در آمریکا از مرز ۷۶ هزار نفر گذشت و تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور هم به بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر رسید.

روز جمعه در حالی که پرواز اختصاصی مایک پنس و تیم همراهش در فرودگاه نظامی نزدیک واشنگتن دی‌سی بروی باند قرار گرفته بود، تیم پزشکی که نتیجه تست کیتی میلر را دریافت کرده بود، به طور ناگهانی جلوی پرواز هواپیما را گرفت تا ۶ نفر از اعضای تیم همراه آقای پنس را که با خانم میلر در ارتباط مستقیم بوده‌اند را جدا و از هواپیما خارج کند. آقای پنس عازم ایالت آیوا بود تا با رهبران مذهبی در آنجا دیدار کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، ترامپ در واکنش به سوال خبرنگاران که از احتمال گسترش ویروس کرونا در داخل کاخ سفید از او پرسیدند گفت: "حداکثر کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که همه توصیه‌ها و ملاحظات برای جلوگیری از ابتلا را انجام دهیم."

با وجود این، تارا مک‌کیلیوی، خبرنگار کاخ‌سفید سفید می‌گوید اصرار ترامپ بر نزدن ماسک حکایت از تلاش او برای نشان دادن تحت کنترل بودن اوضاع دارد و بیشتر از این که به انتخاب شخصی او مرتبط باشد یک "تظاهر سیاسی" است.

او همچنین از تصمیم خود برای ماسک نزدن در مراسم بزرگداشت جنگ جهانی دوم که در محل یادبود آن در واشنگتن برگزار شد، دفاع کرد و گفت نیازی به زدن ماسک نداشته چرا که فاصله فیزیکی او با بازماندگان سالخورده جنگ جهانی که در این مراسم شرکت کرده بودند، زیاد بوده است.

او افزوده: "ضمنا باد به قدری شدید و در جهتی بود که بسیار بعید می‌دانم ویروس می‌توانست به آنها برسد."

با این حال، ترامپ، روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که کارمندان کاخ‌سفید که غذای او را سرو می‌کنند شروع به زدن ماسک کرده‌اند.

او همچنین درباره کارمندی که روز گذشته تست او مثبت اعلام شد گفت که همین کارمند چهار روز قبل از آن تست کرونا داده بود و نتیجه آن در آن هنگام منفی بود./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات