۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۲۳۰۳
جلیلی:

اگر امثال "باکری"‎ها بودند، بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت

اگر امثال
ابوالفضل جلیلی نویسنده و کارگردان سینمای ایران معتقد است که مشکلات امروز ما ناشی از کمبود انسانهای عاشق حقیقی است.

به گزارش خبرگزاري رسا، ابوالفضل جلیلی نویسنده و فیلمساز مجرب سینمای ایران در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ما، ضمن اشاره به وضعیت کنونی اکران آنلاین فیلمهای سینمایی به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: راستش را بخواهید از آنجا که تاکنون هیچ‌کدام از فیلمهای من در سینماهای کشور اکران نشده است، درباره شرایط اکران فیلمها در سینما اطلاعات چندانی ندارم.

وی افزود: باور دارم که مشکل کنونی ما کمبود انسانهای عاشق حقیقی است؛ البته عشاق کلامی زیاد داریم اما عاشقان حقیقی و عمل‌گرا و کسانی که پای عشق خود به انقلاب بایستند، کم‌اند.

جلیلی تصریح کرد: خیل انبوهی از عشاق حقیقی انقلاب ما، شهدا بودند؛ در زمان جنگ عشق رزمندگان و شهدا به انقلاب عشقی حقیقی بود؛ در حال حاضر نیز برای حل مسائل و مشکلاتمان به وجود عشاقی از آن جنس نیاز داریم.

این فیلمساز ادامه داد: ما باید عاشق بپرورانیم؛ اگر انسانهای عاشق حقیقی در مسند کار باشند، جملگی امور بدون مشکل پیش رفته و سامان می‌یابد؛ این عشق راستین و حقیقی را در احوال شهدایمان به وفور مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: احتمالاً شنیده‌اید در یکی از روزهایی که شهید باکری شهردار ارومیه بود، باران شدیدی در شهر بارید و سیلاب به راه افتاد؛ شهید باکری در آن بحبوحه به یاری مردم شتافت و در فرایند امدادرسانی با پیرزنی مواجه شد که خانه‌اش را آب فراگرفته بود؛ شهید باکری با تلاش فراوان و به هر زحمتی که بود، خانه پیرزن را از آب خالی و به او کمک کرد؛ جالب اینجاست که پیرزن بارها او را دعا و شهردار ارومیه را نفرین ‌کرد؛ حال‎آنکه نمی‌دانست مردی که در حال کمک‌رسانی به اوست، همان شهردار ارومیه است؛ ما به چنین انسانهایی نیاز داریم؛ اگر امثال باکری‌ها بودند، بسیاری از این مشکلات نبود./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات