۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۵۲۳۰۸

توضیحات حجت‌الاسلام کاشانی درباره اظهاراتش در برنامه «ماه من»

توضیحات حجت‌الاسلام کاشانی درباره اظهاراتش در برنامه «ماه من»
حجت الاسلام حامد کاشانی، کارشناس دینی درباره اظهاراتش در برنامه «ماه من» توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام حامد کاشانی، کارشناس مذهبی در برنامه تلویزیونی «ماه من» مطالبی را درباره توحید گفت که با واکنش‌های زیادی مواجه شد. او در این برنامه محبت امیرالمومنین (ع) را اصل دین خواند و توحید را بدون پذیرش ولایت با عنوان «توهم» اعلام کرد.

برخی نیز با تقطیع بخشی از صحبت‌های او سعی کردند اصل توحید را از منظر نگاه این کارشناس بی‌ارزش جلوه دهند و حاشیه‌هایی را به وجود بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی در پاسخ به شبهه‌ای که سخنان ایشان در برنامه «ماه من» ایجاد شده بود، با این عنوان که محبت امیرالمومنین (ع) اصل دین است و توحید توهمی بیش نیست، بیان کرد: سوال اینجاست که آیا هر توحیدی مورد پسند خداوند است؟ آیا توحید به نبوت و امامت ربط دارد یا خیر؟ با توجه به آیات ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره صافات، توحید بدین شکل نیست که هرکس از آن حرف بزند خداوند از او قبول می‌کند، زیرا هر کس به اندازه فهمش خداوند را درک می‌کند و خدا نیز از وصف ناقص ما مبرا است.

وی ادامه داد: پس چه کسانی حق وصف خداوند را دارند؟ کسانی که توحید را از مسیر درست به دست آورده‌اند یعنی از مسیر ولایت؛ در نتیجه باید ولی خدا را شناخت که در همین آیات به ولی خدا اشاره شده است که چه کسانی هستند؛ پیامبران و امامان (ع)، ولی خداوند و مخلَصین هستند، لذا در جمله‌ای که عرض کردیم توحید توهم است، منظور توحیدی است که به اندازه ذهن خودمان از خدا داریم که آن توحید را از مسیر انبیا و امامان بدست نیاوردیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاشانی بیان کرد: از این کلام متوجه می‌شویم که توحید اهمیت بالایی دارد، زیرا هر شخصی نمی‌تواند در مورد آن صحبت کند و کلامی که بنده بیان کردم در پاسداری از عظمت توحید بود نه بی ارزش بودن آن./1360/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس- شبهه)
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
پاسخ به شبهه فرافکنی شده درباره سخنان ایشان
http://www.x-shobhe.com/shobhe/10328.html
0
0