۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۲۴۱۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

قلبی خالی از کینه و حسادت را برای لیالی قدر مهیا کنیم

قلبی خالی از کینه و حسادت را برای لیالی قدر مهیا کنیم
امام جمعه اهواز با بیان اینکه برای حضور در لیالی قدر باید دل‌ها را آماده کرد، گفت: زدودن کینه و حسادت قلبی نسبت به مؤمنان از جمله آمادگی‌ها برای شب قدر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان، توصیه کرد تا روزه داران ۴ دقیقه پیش از اذان صبح از خوردن و نوشیدن دست بکشند، همچنین ادای نماز پس از ۷ تا ۸ دقیقه صورت بگیرد از سوی دیگر برای اذان مغرب اندکی احتیاط در افطار لازم است هر چند می‌توان نماز را همزمان با اذان بجا آورد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه شب قدر از هزار ماه برتر است، اظهار داشت: لیالی قدر لطف الهی منحصر به امت اسلام است؛ از این رو باید بهترین بهره را برده و برای آمادگی حضور در چنین شبی، قلب‌ها را مهیا کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه زدودن کینه و حسادت قلبی نسبت به مؤمنان و مؤمنه‌ها از جمله آمادگی‌های قلب برای شب قدر است، اضافه کرد: با توجه به آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم»، دشمنی و کینه دلی از دشمنان دین هیچ منعی ندارد، همواره قلب مملو از رضایت خداوندی آماده داشته باشیم و با چنین دلی به استقبال لیالی قدر برویم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه در لیالی قدر بلند همت بوده و از خداوند طلب کنیم، ادامه داد: بسیار مهم است که انسان، نعمت‌های خداوند متعال را ببیند و هر سختی فراروی انسانی با توجه به حکیم بودن خداوند، مصلحتی دارد؛ در عین حال انسان باید نسبت به حکمت‌های خداوند راضی باشد.

وی با تأکید بر لزوم بخشش لغرش‌های دیگران بیان داشت: در شب‌های قدر همدیگر را ببخشیم تا خداوند ما را ببخشد، کسی که بندگان را نمی‌بخشد از سوی خداوند مورد بخشش قرار نمی‌گیرد. /۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات