۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۵۲۴۳۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

تابع دستورات وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم شب‌های قدر هستیم

تابع دستورات وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم شب‌های قدر هستیم
حجت الاسلام نبی زاده با اشاره به توافق مسؤولان برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان خوزستان، گفت: تابع دستورات وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم شب‌های قدر هستیم.
حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیرامون بازگشایی مساجد برای مراسم شب‌های قدر خاطرنشان کرد: تا همین لحظه و طی جلسه‌ای که با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصمیم گیری درباره بازگشایی مساجد صورت نگرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: استاندار خوزستان بیان داشت که برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های سرباز منعی ندارد حال آنکه سخنگوی وزارت بهداشت، شب گذشته استان خوزستان را از برگزاری شب‌های قدر مستثنی کرد؛ هر چند که مسؤولان استانی در حال رایزنی برای برگزاری هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مسؤولان استانی بر برگزاری مراسم شب‌های قدر توافق نظر دارند، گفت: تاکنون تصمیمی گرفته نشده است، برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، اما مسأله در صحبت‌های سخنگوی وزارت بهداشت است که گفت حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم برگزار نشود.

حجت الاسلام نبی زاده اضافه کرد: نظر سازمان تبلیغات اسلامی بر برگزاری مراسم شب‌های قدر است؛ چرا که با توجه جعمیت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان و درگیری حدود ۴ تا ۵ هزار نفر با ویروس کرونا، متوجه می‌شویم که حدود هشت ده هزارم درصد و به عبارتی یک دوازدهم از یک درصد جمعیت استان گرفتار کرونا هستند.

وی ادامه داد: میزان ابتلا به کرونا در استان خوزستان از بسیاری از استان‌ها به مراتب کمتر است، اما با توجه به تعطیلی هفته جاری استان، نگرانی از روز‌های پیش رو خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه شب‌های قدر اوج و قله ماه رمضان است، اظهار داشت: از دستگاه‌های اجرایی، وزارت بهداشت و دولت، انتظار داریم که در رابطه با برگزاری مراسم شب‌های قدر، توجه و عنایت ویژه‌ای به استان داشته باشند تا چنین فرصتی از خوزستانی‌ها گرفته نشود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت کماکان بر عدم برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان اصرار دارد، بنا به قول رهبرانقلاب تابع پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و مصوبات ستاد مقابله با کرونا خواهیم بود و مردم مؤمن را به استفاده از فرصت عبادت خانگی در میان خانواده و تضرع در تنهایی و استفاده از برنامه‌های مرتبط با لیالی قدر در رسانه ملی دعوت می‌کنیم.

حجت الاسلام نبی زاده تصریح کرد: پیشنهاد سازمان بر آن است که مراسم احیای شب‌های قدر در اهواز در دو نقطه روباز و در شهرستان‌هایی که مورد ابتلا به کرونا بسیار است، در یک نقطه برگزار شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات