۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۵۲۳۴۰

بازگشت محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در ۹ شهرستان خوزستان

بازگشت محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در ۹ شهرستان خوزستان
استاندار خوزستان با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا، گفت: ۹ شهرستان را در وضعیت قرمز قرار دادیم و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در آن‌ها اعمال خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، شامگاه گذشته، در گفت و گوی ویژه خبری از شبکه استانی با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌های استان بیشتر شده و روزانه ۹۵۰ تست معادل ده درصد تست‌های کشور در خوزستان انجام می‌شود، اظهار داشت: عمده بیماران سرپایی هستند، مواردی که با بیمار در تماس بوده شناسایی و جدا شدند، شناسایی سریع بیمار پیش از رسیدن به دوران شدید و قرنطینه کردن شان از جمله مزیت‌های افزایش بیماریابی است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش توجه به رعایت اصول بهداشتی موجب آلودگی و ابتلای بیشتری از مردم شد، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران در یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ درصد و تعداد بستری‌ها ۶۰ درصد افزایش یافته است، آزمایشگاه ششم در خوزستان به‌زودی افتتاح می‌شود تا ظرفیت انجام تست در روز به هزار و ۶۰۰ مورد برسد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در استان با کمبود تخت مواجه نیستیم، ادامه داد: به ازای هر یکصد هزار نفر در استان، ۷۸ نفر مبتلا شدند که به نسبت متوسط کشوری کمتر است، اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، بار کمتری را به کادر درمانی استانی وارد کرده بود.

شریعتی با اشاره به اینکه طبق پروتکل علمی وزارت بهداشت تنها شهرستان کارون در وضعیت قرمز قرار دارد، اضافه کرد: برای حفظ سلامتی شهروندان، ۹ شهرستان را در وضعیت قرمز قرار دادیم و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در آن‌ها اعمال خواهیم کرد، اصناف غیرضروری و ادارات این شهرستان‌ها تا پایان هفته تعطیل است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های شهرستان‌های وضع شده تا پایان هفته تعطیل است، عنوان داشت: در صورت نیاز و با تصمیم کارشناسان امر، محدودیت‌ها ادامه پیدا می‌کند، به حراست و ادارات همه استان‌ها اعلام شد که ارباب رجوع باید دستکش و ماسک به همراه داشته باشد.

استاندار خوزستان با دعوت از مردم برای رعایت فاصله اجتماعی و دستورات بهداشتی در شب‌های قدر، گفت: با نماینده ولی فقیه در استان رایزنی‌هایی کرده و قرار شد برنامه ریزی در مورد برگزاری لیالی قدر با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باشد و مراسم در محیط باز و به طور محدود برگزار شود.

لازم به ذکر است، روز گذشته استاندار خوزستان در شهرستان‌های باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان وضعیت قرمز شیوع کرونا اعلام کرد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات