۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۴۶۲

برگزاری مسابقه کتابخوانی «به وقت اردیبهشت»

برگزاری مسابقه کتابخوانی «به وقت اردیبهشت»
همزمان با ششمین سالگرد شهادت حسن قاسمی دانا نخستین شهید مشهدی مدافع حرم، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «به وقت اردیبهشت» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، نوزدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین شهید مشهدی مدافع حرم، شهید حسن قاسمی دانا است، این شهید بزرگوار متولد شهریور‌ماه ۱۳۶۳ مشهد مقدس است که همزمان با حمله گروه‌های تکفیری به حرم حضرت زینب (س) در فروردین ماه ۹۳ داوطلبانه به سوریه رفت و در عملیات امام رضا (ع) که شامل پاکسازی خانه به خانه بود با اصابت چند گلوله به شهادت رسید و آسمانی شد.

 

 

«به وقت اردیبهشت» نام کتابی است که مریم عرفانیان از نویسندگان جوان مشهدی که آثار متعددی را در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآورده است، روایت شفاهی از زندگی شهید مدافع حرم، حسن قاسمی دانا را بر اساس خاطرات مادر این شهید بزرگوار بیان می‌کند.

چاپ سوم «به وقت اردیبهشت» با شمارگان ۵۰ هزار نسخه

این اثر خواندنی که توسط انتشارات به‌نشر با استقبال خوب مخاطبان به چاپ دوم رسیده است، امسال همزمان با ششمین سالگرد شهادت این شهید آسمانی و همزمان با آغاز آیین مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «به وقت اردیبهشت» به چاپ سوم و شمارگان ۵۰ هزار نسخه توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

در همین زمینه مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با اشاره به چاپ سوم کتاب «به وقت اردیبهشت» ویژه این مسابقه کتابخوانی اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی «به وقت اردیبهشت» با مشارکت آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، ستاد دائمی یادواره شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا و انتشارات به‌نشر برگزار می‌شود.

حسین سعیدی با بیان اینکه اثر جذاب و خواندنی «به وقت اردیبهشت» در ۱۴۶ صفحه در قطع رقعی و با شمارگان مجموعاً ۵۲ هزار نسخه توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است، تصریح کرد: این اثر در قالب ۱۹ داستان، تکرار خاطرات مادری است از جوان رشیدش که برایش آرزوها داشت و روایت جوانی است که لحظه‌ای تاب ماندن نداشت و دلش برای یاری حضرت زینب (س) و مظلومیت شیعه تپید.

به گفته مدیرعامل به‌نشر چاپ سوم کتاب «به وقت اردیبهشت» ویژه شرکت در مسابقه در نظر گرفته شده است و غیرقابل فروش است و این اثر از طریق بسته‌های غذایی و فرهنگی مواسات که توسط مجموعه‌های فرهنگی در حال توزیع هستند، به دست مخاطبان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برگه سوال و راهنمای شرکت در مسابقه به همراه اثر در بسته فرهنگی رزمایش مواسات و همدلی قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه کتابخوانی «به وقت اردیبهشت» تا ۱۵ خرداد ماه می‌توانند پس از مطالعه کتاب؛ با مراجعه به نشانی اینترنتی www.movasat.com پاسخ سوالات را ثبت کنید و یا پاسخ نامه را به فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در مشهد تحویل نمایند.

سعیدی با اشاره به اینکه جوایز معنوی ارزشمندی برای برگزیدگان این مسابقه کتابخوانی درنظر گرفته شده است، یادآور شد: توفیق شرکت در مراسم غباروبی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برای هشت نفر از برگزیدگان، حضور هشت نفر به همراه خانواده مهمان سفره مهمانسرای حضرت رضا(ع) به همراه هشت جایزه ۱۰ میلیون ریالی و ۸۰ جایزه یک میلیون ریالی از دیگر جوایز این مسابقه کتابخوانی می‌باشد.

ششمین یادواره شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا در فضای مجازی

مدیرعامل به‌نشر در پایان اظهار کرد: ششمین یادواره شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) جمعه نوزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی و شعرخوانی استاد صابر خراسانی به همراه اجرای گروه سرود رضوان به صورت مجازی در صفحه اینستاگرام به آدرس  @shahid_hasanghasemiبرگزار و آیین مسابقه کتابخوانی «به وقت اردیبهشت» آغاز می‌شود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات