۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۵۲۴۷۴
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

شب زنده داری برخی علما در تمام شب های سال برای اطمینان از درک لیله القدر

شب زنده داری برخی علما در تمام شب های سال برای اطمینان از درک لیله القدر
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با بیان این که برخی علما تمام سال را برای اطمینان از درک شب قدر شب زنده داری کرده اند، گفت: فرصت شب قدر در سال یک مرتبه نصیب انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که شب قدر فرصتی است که هر سال فقط یک مرتبه نصیب انسان می شود، اظهار کرد: برخی از علمای بزرگ تمام سال را به شب زنده داری گذرانده اند تا مطمئن شوند شب قدر را درک کرده اند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مؤمنان باید توجه داشته باشند که در شب قدر پرونده های اعمال ما به دست امام زمان(عج) می رسد زیرا چنین موردی موجب تصحیح در رفتار انسان ها خواهد شد.

وی با بیان این که ارتباط عبد با رب برترین عبادت است، تبیین کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که خطا به سراغ ما خواهد آمد زیرا امکان دارد حرف هایی زده یا شنیده شود یا حق الناس به گردن انسان آید بنابراین انسان باید در این شب ها به دعا و تقویت ارتباط خود با رب بپردازد.

استاد حوزه علمیه قم تفکر در شب های قدر را بسیار مهم دانست و گفت: انسان در این شب باید در زمینه گذشته، آینده، رابطه خود با خداوند، جریان اجتماع زندگی، وظایف دوران غیبت و وظایف خود در زمینه انقلاب اسلامی تفکر و اندیشه داشته باشد.

وی در ادامه به ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: پس از پیامبراکرم(ص) بحث نبوت تمام شد اما بحث هدایت گری انسان با ولایت همچنان ادامه دارد زیرا انسان در تمامی زمان ها به هدایت نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با بیان این که امام علی(ع) به زمان و مکان خاصی اختصاص ندارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز براساس نگاه علوی شکل گرفته و تلاش می کند به جایگاهی دست پیدا کند که در آن عدالت حرف اول را می زند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که ائمه معصوم(ع) در قله عرفان قرار دارند اما در روایات فراوانی مشاهده می شود که ائمه(ع) امام علی(ع) را امام العارفین معرفی می کنند آن هم نه امامی که در گوشه ای به عبادت بپردازد بلکه در وسط میدان است اما عابدانه زندگی می کند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطالعه نهج البلاغه و توجه به محتوای آن را بسیار مهم دانست و افزود: شیعیان به ویژه جوانان باید نهج ابلاغه را مطالعه کنند زیرا این کتاب دارای محتوایی است که انسان با مطالعه آنها بصیر می شود؛ البته مسؤولان نظام دینی نیز نباید نسبت به مسائل مطرح شده در نهج البلاغه بی تفاوت باشند زیرا نمی توانیم بگوییم حکومت علوی است اما بیانات امام علی(ع) نسبت به کارگزاران را اجرایی نکنیم./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات