۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۵۲۵۰۳
رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه تأکید کرد؛

ضرورت نیازسنجی در مواسات و کمک به نیازمندان

ضرورت نیازسنجی در مواسات و کمک به نیازمندان
حجت الاسلام تقوی گفت: امروز مواسات به صورت تهیه بسته های معیشتی و توزیع بین نیازمندان انجام می شود اما بهتر است که نیاز سنجی شود و در جهت نیاز مردم کمک رسانی شود.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به نیازسنجی در مواسات و کمک کردن به نیازمندان و یتیمان تأکید کرد.

وی به یتیم نوازی از منظر اسلام اشاره و ابراز کرد: یکی از ویژگی های بارز اسلام و آیین معارف دینی است که پیامبر(ص) که آوردنده دین، شخصیت اول عالم خلقت و اشرف مخلوقات بود، یتیم بودند و خداوند خطاب به ایشان می فرماید:«ما در دوران یتیمی شما را کمک کرده ایم.» که بیانگر این است که اولین کسی که به یتیم کمک کرد ذات اله است.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: در تعبیر عامیانه یتیم به کسی گفته می شود که پدر و مادر ندارد در حالی که همه ما یتیم هستیم فقر علمی، فقر فرهنگی و کسی که عقل و درک ندارد، یتیم محسوب می شود.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه با اشاره به بازی کردن و سرگرم کردن یتیم ها توسط امیرالمومنین(ع)، بیان داشت: ما باید از معارف دینی این گونه بیاموزیم که در هر جایی که یتیم نیاز دارد، در همان جهت کمک کنیم، نیاز یتیم همیشه کمک مالی نیست بلکه گاهی نیاز به محبت و نوازش ما دارند، نیاز دارند تا ما به آن ها به ضعف نگاه نکرده و نسبت به آن ها بی اعتنا نباشیم.

وی گفت:  امروز مواسات به صورت تهیه بسته های معیشتی و توزیع بین نیازمندان انجام می شود که کار زیبایی است اما بهتر است که نیاز سنجی شود و در جهت نیاز مردم کمک رسانی شود که منظور رهبری نیز همین است.

حجت الاسلام تقوی افزود: من پیشنهاد می کنم که نیروهای جهادی و مساجد شبکه سازی کرده و نیازها را تقسیم بندی کرده و هر کدام به ارائه خدمت در همان جهت بپردازند، شاید کسی نیاز به بسته معیشتی نداشته باشد اما نیاز به قرض الحسنه و وام داشته باشد و یا به دارو و پزشک نیازمند باشد./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات