۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۶۵۲۵۴۱
منبرهای مجازی؛

حجت الاسلام صبور: روحانیت باید طلایه دار نهضت مقدس فعالیت و کار جهادی باشد

حجت الاسلام صبور: روحانیت باید طلایه دار نهضت مقدس فعالیت و کار جهادی باشد
مدیر مدرسه علمیه آل یاسین قم تاکید کرد که طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید پیشگام و طلایه دار نهضت مقدس کار جهادی در کشور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی صبور مدیر مدرسه آل یاسین قم در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری رسا به تبیین اهمیت کار جهادی در شرایط کنونی و نیز رسالت روحانیت در این خصوص پرداخت.

به باور حجت الاسلام صبور اگر روحیه تلاش و کار جهادی در سطوح مختلف کشور نهادینه شود شاهد تحولات شگرف و بزرگی در ابعاد مختلف خواهیم بود.

او جهاد را امری نشات گرفته از آموزه های حیات بخش دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) می داند و تاکید می کند که در کار جهادی محور اصلی رضایت خالق متعال است و در این گونه مجاهدت ها خستگی معنا ندارد.

مدیر مدرسه آل یاسین قم طلاب و فضلای حوزه را به پرچمداری و پیشگامی در این حرکت مقدس و بزرگ فرامی خواند و می گوید جامعه روحانیت باید در راس این نهضت عظیم باشد.

آنچه در ادامه می خوانید بخش دوم سخنان حجت الاسلام صبور در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با موضوع کار جهادی و رسالت روحانیت است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مباحثی که امروزه در کشورما به گونه های متعدد مشاهده می کنیم و با آن مواجه هستیم کار  و فعالیت جهادی است، در آیات قرآن و روایات به مساله جهاد تاکید فراوانی شده است، یک وقت جهاد در میدان جنگ است، یک وقت مبارزه با نفس است، یک وقت کار جهاد به شکلی است که افراد با هم وحدت دارند و همصدا می شوند، همدلی محور کار قرار می گیرد و با این روحیه خدمات اجتماعی ارائه می کنند.

رهبر معظم انقلاب نسبت به کار جهادی عنایت ویژه دارند و یک بخش که به عنوان مطالبه گری از طلاب و روحانیت داشتند این است که ایشان هدایت سیاسی و معنوی و خدمات اجتماعی را از جامعه روحانیت مطالبه می کنند؛ ما اگر بخواهیم خدمات اجتماعی را داشته باشیم باید در راس و پرچمدار این نهضت و کار جهادی طلاب عزیز باشند.

بویژه امروزه که در کشور حوادثی اتفاق افتاده و باید همدل باشیم و هم صدا شویم و به ندای رهبری لبیک بگوییم و بتوانیم با وحدت و یکصدایی کارهای مختلفی را برای امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم داشته باشیم.

یک بخش از این کار در ماه رمضان تهیه سحری و افطاری برای اقشار کم درآمد و بی بضاعت است؛ در ماه رمضان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محورهایی را برای ما در دعاها مشخص کرده اند:

اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلی اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ

اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جایِعٍ اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیانٍ

اَللّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدینٍ ....

اکر کسی قرضی دارد، اگر کسی از جهت لباس در مضیقه است به او کمک کنیم، اگر کسی مشکل معیشت و مشکل غذایی دارد باید با کار جهادی به او کمک کرد.

ان شاءالله با محور قرار  دادن کار جهادی در این عرصه بزرگ می توانیم در کشور عزیز و اسلامی فعالیت ها و خدمات شایسته ای را انجام دهیم. اگر این روحیه جهادی در تمام کشور، در بین آحاد مختلف جامعه، در بین مسؤولان و همه دولتمردان وجود داشته باشد و همه محور کار و خدمات خود را جهادی قرار دهند قطعا کشور دچار تحول بزرگی خواهد شد.

خستگی در کار جهادی معنا ندارد، محور آن کار برای خدا است و کاری که برای خدا باشد خستگی نخواهد داشت؛ همانطور که رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس بهترین هنرهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و بزرگ ترین کارها را به سرانجام رساندند.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبدالله خاکی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
چرا نیروهای مدعی کار فرهنگی و انقلابی ما در دهه چهل هنوز گیر کردند؟
0
1
جواد
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
چون هنوز از دهه چهل برخی از مفسدان موندن. ان شاء الله ریشه فساد رو از خاندان درستش می زنیم. روحانی آغاز کاره.