۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۵۲۵۴۵
آیت الله جاودان مطرح کرد؛

التزام عملی به ولایت اهل بیت، ضامن پذیرش توبه در شب قدر

التزام عملی به ولایت اهل بیت، ضامن پذیرش توبه در شب قدر
آیت الله جاودان التزام عملی به ولایت اهل بیت(ع) را ضامن پذیرش توبه دانست و گفت: نخستین درخواست در شب قدر طلب عافیت دنیوی و اخروی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه در نخستین شب از مراسم معنوی لیالی قدر که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: نخستین درخواستی که در شب قدر باید از خداوند داشته باشیم عافیت دنیا و آخرت است.

وی افزود: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا می‌توان به اهمیت این درخواست بهتر پی برد بنابراین یکی از دعاهای شب قدر عافیت دنیوی و اخروی است.

آیت‌الله جاودان با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید: انسان نباید همانند آن زنی باشد که بافته‌های مستحکم خود را نقض می‌کرد؛ مؤمنان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) باید مراقب اعمال نیک خودشان باشند تا با یک رفتار ناشایست آنان را از دست ندهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه اعمال و رفتار دنیوی انسان در قیامت حساب می‌شود، اظهار داشت: انسان اگر اهل بدرفتاری با دیگران باشد و یا با بی‌احترامی به والدین حرمت آنان را حفظ نکند هر آنچه از خیر در شب قدر بافته بود باز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه غیبت اعمال نیک انسان را نابود می‌کند، اظهار داشت: اگر کسی غیبت مؤمنی را انجام دهد هر آنچه در شب قدر بافته باشد از بین می‌رود؛ گفته‌شده در قیامت اعمال نیک غیبت کننده به شخص غیبت شونده می‌دهند و اگر غیبت کننده اعمال نیکی نداشته باشد گناهان فرد غیبت شونده به او داده خواهد شد.

آیت‌الله جاودان بابیان اینکه انسان باید حق‌الناس را در عالم دنیا ادا کند تا در قیامت گرفتار نشود، عنوان کرد: حتی انسان باید خطورات فکری شیطانی را از خود دور کند تا در ذهن نماند که اعمال نیک او را نابود کند.

استاد حوزه علمیه بابیان حدیثی از امام علی(ع)، گفت: حضرت فرمودند خیری در دنیا نیست مگر برای دو نفر نخست کسی که اهل انفاق است و دیگری کسی که به جبران گذشته خود اشتغال دارد؛ انسان با هر انفاق و خدمت‌رسانی به مردم صاحب خیر و موجب افزایش اعمال نیک او می‌شود.

وی افزود: انفاق و خدمت به مردم سبب می‌شود شخصیت انسان مستحکم شود چنین انسانی از وحشت و هراس قیامت در امان است.

آیت‌الله جاودان بیان داشت: انسان اگر حلال بخورد و حق کسی بر گردن او نباشد دعایش مستجاب می‌شود؛ کسی می‌تواند در شب قدر توبه کند که همراه با ولایت اهل‌بیت(ع) باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
خب الحمد لله اولین شب قدر با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی برگزار شد اما...
.
معتادی می گفت الحمدلله دیگه مصرف الکل هم آزاد شد و به راحتی هم پیدا میشه و مشکلی نیست! ولی دیروز دیدم تو مسجد محل نماز جماعت میخوندن! باید زنگ بزنم ١١٠ بیاد جمعشون کنه!!
.
بنظرم این طنز تلخ، حکایت کج مسیری جماعتی از مؤمنین در این روزهاست.
روزهایی که دلمان خوش است به هزار هزار ارزاقی که #سهم_فقراست و شده همهٔ توان ما در #همدلی! و همهٔ فهم ما از کلام رهبری

روزهایی که فرق جامعهٔ ایمانی با جامعهٔ سکولار در ندزدیدن ماسک است!

روزهایی که دوستان تسبیح به دست، نگران سیگنال درست و غلط بورس و فرابورس شده اند...

روزهای بخرتا گرون نشده!
روزهای میدونی چند شده؟ .

روزهایی که به خاطر تبلیغ پویش '' درخواست بازگشایی مساجد'' برچسب زمان نشناسی و بی بصیرتی می خوری و فردا که رهبری از خود خرج می کند، دلی مکدر نمی شود و کسی نمی گوید: کم گذاشتیم!

کم گذاشتیم که رهبری از خود مایه گذاشت!

کم گذاشتیم وقتی با اندکی #کار_رسانه ای و اندکی #همدلی_مؤمنانه می توانستیم به این نقطه برسیم

کم گذاشتیم وقتی قرآن میفرماید: مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ(چه شده که وقتی به شما می‌گوئیم جهاد کنید زمین گیر می شوید) توبه/٣٨

کم گذاشتیم وقتی آنان که نفهمیدند سوار و آنان که فهمیدند پیاده بودند... هرچندحکایت آشنائیست، حکایت نامساوی آنان که می دانند و آنان که نمی دانند(زمر/٩)
.
اماروایت این روزها، سخت است.
سخت است به تصویر کشیدن زیبایی ها، درون زشتی ها و نمایاندن فرصت ها میان تهدیدها
کاش می شد دوباره #روایت ها را #فتح کرد.

کاش #آوینی بود
کاش آوینی می بود و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را از این منجلاب بیرون می کشید.
0
0