۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۲۵۴۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است

سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است، گفت: در شب قدر فرشتگان بر کسی نازل می‌شوند که رابطه ملک و ملکوت را تنظیم بکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالکریم فرحانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه زلال معرفت با بیان اینکه رمضان، ماه ضیافت الهی و شب قدر قلب ضیافت رمضانیه است، خاطرنشان کرد: برای درک چنین شبی باید بدان معرفت داشته باشیم، یکی از راه‌های شناخت بزرگی قدر استفاده از سوره قدر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عظمت شب قدر عنوان داشت: در زبان عربی برای تکرار موردی برای بار دوم و سوم، ضمیر می‌آورند، اما درباره شب قدر چنین مسأله‌ای در قرآن مشاهده نمی‌شود و در سوره قدر چندین بار تکرار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه تأکید بسیاری بر سوره قدر شده است، اظهار داشت: در مقام تکریم شب قدر آیه «و ما ادارک ما لیله القدر» ذکر می‌شود؛ چنین شبی آن قدر درک نشدنی است که خداوند می‌فرماید «لیله القدر خیر من الف شهر» و هزارماه به معنای بسیار برکت است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم، شب قدر را مبارک و در ماه رمضان اعلام می‌کند، ادامه داد: از نگاه قرآن کریم در شب قدر افزون بر نزول قرآن، امورات از همدیگر جدا و مقدرات یک سال و به عبارتی دیگر تقدیر مقدرات جهان صورت می‌گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سوره قدر فعل ماضی برای نزول قرآن به کار می‌رود، اضافه کرد: در همین سوره پیرامون بحث تقدیر، صیغه مضارع دال بر استعمار وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اینکه سوره قدر در روایات شیعی به «سیدالحجج» معروف است، بیان داشت: سوره قدر بالاترین حجت بر ولایت است؛ زیرا فرشتگان بر کسی نازل می‌شوند که رابطه ملک و ملکوت را در شب قدر تنظیم بکند.

وی افزود: شب قدر، شب امام زمان (عج) و ارتباط فرشتگان الهی با قلب آن حضرت است و تعدد لیالی قدر بدین خاطر می‌باشد که انسان کامل و، ولی خدا سیری را از اول ماه مبارک رمضان آغاز می‌کند که ممکن است ۱۹، ۲۱ و ۲۳ شب طول بکشد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات