۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۵۲۵۵۵
مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

اقدامات اداره کل امور بیمه‌های مرکز خدمات در مقابله با کرونا

اقدامات اداره کل امور بیمه‌های مرکز خدمات در مقابله با کرونا
مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در گفتگویی به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره کل در ایام شیوع کرونا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید قادر پیغمبری در گفت و گویی ضمن قدردانی از زحمات کادر پزشکی و پرستاری کشور، گروه‌های جهادی متشکل از قشرهای مختلف مردم، به ویژه طلاب معزّز که خالصانه به میدان آمدند و علیرغم نظر بدخواهان، ثابت کردند که همیشه در سختی‌ها اعم از سیل، زلزله و بیماری در کنار هم‌وطنان خود قرار دارند؛ و همچنین آرزوی سلامتی برای همه ایشان و ریشه‌کنی این ویروس منحوس؛ به معرفی اداره کل امور بیمه‌های مرکز خدمات پرداخت و گفت: این اداره کل در زیرمجموعه معاونت سلامت و امور بیمه‌های مرکز تعریف شده و دارای سه اداره است که حسب مورد همکاران بنده در این ادارات در موضوعات بیمه‌ها و رسیدگی به امور معمرین و خانواده محترم روحانیون متوفی انجام خدمت می‌کنند.

مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات درباره اقدامات انجام شده در این اداره کل در موضوع مبارزه با بیماری کرونا گفت: در بحث شیوع کرونا، همه بخش‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از همان اوایل شیوع کرونا تلاش داشته و دارند تا هم‌راستا با دولت و دیگر نهادهای مرتبط مانند وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، اقداماتی در حوزه کلان انجام دهند که این اقدامات با «اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی» طلاب و روحانیون نسبت به این ویروس و همچنین تشکیل گروه‌های جهادی از روحانیون و طلاب معزز آغاز شد و همچنان در این عرصه‌ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های اصلی از همان روزهای نخست اعلام شیوع کرونا در کشور، اقدام جدی برای کاهش تردد مردم در جامعه با هدف قطع زنجیره شیوع این بیماری بود که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز با دستور اکید رئیس مرکز حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این عرصه به صورت جدی وارد شد.

پیغمبری ادامه داد: با توجه به آن که معمولاً طلبه‌ها برای ارائه اسناد درمانی و بررسی آن‌ها و یا اخذ معرفی‌نامه برای استفاده از خدمات مراکز درمانی غیر آنلاین، نیاز به مراجعه حضوری داشتند، در این دو ماه اخیر تلاش کردیم با رایزنی با شرکت بیمه آسیا این مراجعات را کاهش دهیم که جا دارد از همراهی مسئولانه مدیران و کارکنان شرکت بیمه آسیا، تشکر کنم.

وی اضافه کرد: در این دو ماه یکی از کارهای خوبی که انجام شد، فراهم نمودن امکان صدور معرفی نامه‌های مراکز درمانی غیر آنلاین در استان‌های قم و تهران به صورت الکترونیکی با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌ها بود که موجب تسهیل فرایند ارائه خدمات به جامعه هدف شد. امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و عزم جدی مدیران شرکت بیمه آسیا، این برنامه به صورت کشوری در هفته‌های آینده عملیاتی شود.

مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: یکی از دلایل مراجعات حضوری طلاب به مرکز خدمات، دریافت معرفی‌نامه برای ارائه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که برای کاهش این مراجعات، تلاش شد مراکز طرف قرارداد آنلاین در سراسر کشور افزایش یابد.

وی در ادامه از رشد 50 درصدی مراکز آنلاین طرف قرارداد بیمه مازاد درمان طلاب و روحانیون در سال 98 نسبت به سال 97 با هدف افزایش خدمت‌رسانی غیرحضوری و عدم نیاز به معرفی‌نامه کتبی خبر داد.

پیغمبری گفت: علاوه بر مراکز بیمارستانی، تصویربرداری، آزمایشگاهی و دندانپزشکی، که در آنها خدمات بیمه‌ای به صورت معرفی‌نامه آنلاین ارائه می‌گردید، مراکز درمانی و خدماتی جدیدی که بیمه‌ها معمولاً در این مراکز خدمات آنلاین ارائه نمی‌دهند؛ همانند، مراکز فیزیوتراپی، داروخانه‌ها و مراکز خرید عینک طبی طرف قرارداد با بیمه آسیا نیز در دستور کار قرار گرفت.

از اقدامات دیگر صورت گرفته، افزایش مهلت یک ماهه ارائه اسناد درمانی بود که با این برنامه، بحمدالله توانستیم، بخشی از نگرانی و دغدغه‌های انقضای مدت زمان اسناد درمانی طلاب عزیز را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: برای دریافت غرامت فوت در بیمه عمر و حادثه، افراد باید اسناد را به صورت فیزیکی ارائه نمایند که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد این اسناد از طریق پیام‌رسان‌ها و به صورت الکترونیکی ارسال شود و طلبه برای ارائه اسناد غرامت فوت مراجعه‌ای نداشته باشد.

مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: باید به این نکته نیز توجه کرد که از تفاوت‌های عمده در وظایف معاونت سلامت و اداره کل امور بیمه‌ها با سایر معاونت‌ها و ادارات کل این مرکز این است که عمده خدمات این بخش‌ها از طریق خود مرکز به جامعه هدف ارائه می‌شود و از این رو برنامه‌ریزی‌ها یا اصلاح و بهبود فرآیندها دست خود آن‌هاست؛ اما وظایف معاونت سلامت و امور بیمه‌ها ارتباط تنگاتنگی با سازمان‌های خارج از مرکز دارد و از این رو، اقدامات ما نیز باید متناسب با فرآیندهای آن سازمان‌ها باشد و نیازمند پیگیری بیشتری است؛ درعین‌حال که الحمدالله همه این سازمان‌ها نیز دغدغه‌های ما را دارند و همواره برای رفع این دغدغه‌ها تلاش کرده و می‌کنند.

وی افزود: برای نمونه سازمان تأمین اجتماعی از چند ماه گذشته با فراهم نمودن امکان ارائه خدمات غیر حضوری، برای امور مختلف از جمله؛ ثبت نام، دریافت و یا تمدید دفترچه‌های درمانی؛ اعتبار دفترچه‌های درمانی را تا پایان فروردین و به مدت یک ماه تمدید کرد و در همین ایام سازمان سلامت نیز اعتبار دفترچه‌ها را ابتدا تا پایان فروردین و سپس تا پایان خرداد تمدید نمود.

پیغمبری اقدام دیگر اداره کل متبوع خود را در دو ماه اخیر، حمایت حداقلی از معمرین و بیماران صعب‌العلاج از طریق خیّرین دانست.

وی درباره رزمایش اخیر ارائه خدمات غیرحضوری در مرکز خدمات گفت: این موضوع از دغدغه‌های جدی ریاست مرکز بوده و همیشه بر ارائه خدمات به طلاب گرامی بدون مراجعه حضوری تأکید داشته‌اند، لذا همکاران ما در اداره کل امور بیمه‌ها، هم‌راستا و هماهنگ با سایر بخش‌های مرکز، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت غیرحضوری و الکترونیکی به طلاب انجام دادند و امیدواریم این خدمات در روزها و ماه‌های آینده با شناسایی همه فعالیت‌ها و فرآیندها، به صورت حداکثری ارائه شود.

مدیرکل امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: البته خدمات دیگری همانند دلجویی از خانواده‌هایی که عزیزی را بر اثر کرونا از دست داده بودند و ارائه آموزش‌های بهداشت و سلامت و راه‌های پیشگیری از شیوع کرونا از طریق سامانه مرکز و یا پیام‌رسان‌های داخلی و ... توسط همکاران‌مان در اداره کل بهداشت و سلامت از همان ابتدا در حال انجام است که جا دارد از زحمات این عزیزان نیز قدردانی نمایم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از طلاب جهادی پیشتاز در امر مبارزه با کرونا تصریح کرد: این عزیزان با اخلاص و بدون کوچک‌ترین چشم داشتی وارد این عرصه شدند و مرکز خدمات نیز برای حمایت حداقلی از این ایثارگران، اقدام به پوشش بیمه طلاب جهادی کرد تا اگر در این مسیر خدمت‌رسانی، خدای ناکرده؛ اتفاق ناگواری افتاد و یا هزینه‌های بیماری بر آنها تحمیل شد از خدمات بیمه بهره‌مند شوند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات